Junior teknikinköpare till Täby

Arena Personal Sverige AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-01-26

Om tjänsten
Till vår kund i Täby söker vi en junior inköpare. Kundföretaget säljer teknikprodukter i framkant på en global marknad. Detta är ett konsultuppdrag som ska tillträdas omgående och kommer pågå till och med årsskiftet, med chans till förlängning eller rekrytering för rätt person.

Som inköpare för tekniska produkter kommer du hantera olika delar i inköpsprocessen. Mycket av arbetet är administrativt vilket innebär att du kommer hantera ordrar i systemet Movex/M3. Du kommer även ha mycket kontakter, både externt med exempelvis leverantörer och internt med övriga kollegor i gruppen som arbetar med projektinköp. Det är viktigt att du är en självgående person som gärna tar ansvar både administrativt och affärsmässigt. Detta ställer höga krav på din lyhördhet och kommunikativa förmåga.

Du kommer även att vara delaktig i:

• Att förhandla bästa villkor (pris, kvalitet, leveranstid)
• Att kontinuerligt arbeta med leverantörsutveckling så att leverantören möter upp krav på kvalitet, leveransprecision, ledtid mm.
• Att tidigt i produktutvecklingen involvera leverantörerna så att bästa tillverkningsmetoder väljs
• Att hantera komplicerade sekretess-, leverans- och utvecklingsavtal
• Att inköpsbereda artiklar för överlämning till avropsinköpare

Profil
Vi söker dig som har:

• Någon form av utbildning inom inköp
• Minst ett års arbetslivserfarenhet av inköp
• Intresse/erfarenhet från tekniska produkter är en stor fördel
• Flytande i engelska i både tal och skrift
• Analytisk förmåga samt ett lösningsorienterat förhållningssätt
• Förmåga att leverera resultat i en komplex miljö
• Positiv, serviceinriktad och prestigelös
• Möjlighet att börja ett nytt jobb inom två veckor

Vi kommer löpande presentera kandidater för kund, därför ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Impact och World Class ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2970
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2636706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: