Junior Systemtekniker Linux
Clearit AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clearit AB i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Kort beskrivning av företaget:
ClearIT gillar smarta, flexibla och pålitliga lösningar som ger bästa service till contact centrets kunder. Vi har utvecklat en renodlad kundserviceprodukt med inbyggd växel och avancerad funktionalitet som hanterar allt från personaliserad kundhantering till fullständig mobilitet. Vi arbetar nära våra kunder och vi är små nog att vara lyhörda men stora nog för att tillgodose stora företags kundservicebehov. Vi på ClearIT gör en enda sak, vi utvecklar och supportar Clear Interact. Verksamheten grundades redan 1994 på en utvecklingsenhet inom dåvarande Logica (idag CGI), och det fristående ClearIT startade sommaren 2000. Mer information får du på
www.clearit.seSystemtekniker Linux
Publiceringsdatum2015-01-12Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer att variera allt eftersom du kommer in i din roll. Vi har ett flertal virtualiserade linux-system där vi ansvarar för drift och support av servrar samt vår programvara Clear Interact.
En central del av arbetet sker i vår frontline support där du får chans att lära känna våra kunder och produkter från grunden. I det dagliga arbetet kommer du att:
• Hantera inkommande supportärenden via telefon och ärendehanteringssystem
• Utföra egen felsökning och vid behov ta fram underlag till andra specialister
• Leverera system och kundanpassningar som teknisk resurs i olika projektteam
• I takt med växande kunskaper ingå i arbetsschemat för kvällsinsatser och rullande jourtjänstgöring
• Utföra installationer av såväl serverar som vår produkt Clear Interact
Kvalifikationer• Kunskaper i Linux
• Erfarenhet av arbete inom teknisk support eller IT-drift
• Erfarenheter av drift och underhåll av OS och hårdvara
• Erfarenhet av virtualisering
Vi ser gärna att du med odokumenterad erfarenhet skickar en ansökan.
Meriterande
Kunskaper inom ett eller flera av områdena:
• CTI, IP-telefoni, talsvar eller contact center
• Erfarenhet av Asterisk
• Erfarenheter av Oracle
• Kunskaper i shell-script
Dina personliga egenskaper• Du kan driva ärenden självständigt och har en god förmåga att planera din tid
• Du tycker att det är intressant och givande med kundkontakter
• Du behärskar det svenska språket i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
Lika viktigt som att ha en god kompetens inom det tekniska området, är att vara lyhörd, social och känna stor lust att hjälpa användare och kollegor. Du är en lagspelare som bidrar till en bra och öppen stämning på arbetsplatsen. För rätt person finns fantastiska möjligheter att utvecklas och lära dig av seniora experter inom området.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Nilsson 073-3906610
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidare: Arbete på kvällar/nätter samt helger förekommer.
TillträdeOmgående
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
therese.nilsson@clearit.seKontaktHR-ansvarig Therese Nilsson 073-3906610
FöretagClearit AB
AdressClearit AB
11625 STOCKHOLM
KontorsadressÖstgötagatan 12
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4450000
E-postadress:
info@clearit.se Jobbnummer 2124677
Observera att sista ansökningsdag har passerat.