Junior supporttekniker med fokus på IT-support och kundservice

Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Kungälv
2024-10-03


Visa alla supportteknikerjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad och tekniskt kunnig supporttekniker som brinner för att lösa problem? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utvecklas inom IT-support? Vi söker nu en junior supporttekniker som vill ta nästa steg i sin karriär och bidra till smidiga IT-lösningar inom kommunala verksamheter.

Om rollen
Som supporttekniker kommer du att vara en central del i företagets IT-support, där du ansvarar för att lösa tekniska problem och ge support till användare inom kommunala verksamheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera inkommande serviceärenden både via telefon och på plats hos kund. Du roterar mellan att arbeta på kontoret samt ute hos kunder, vilket ger en varierad arbetsdag med fokus på att snabbt och effektivt lösa uppkomna problem. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt direkt, och din roll är viktig för att säkerställa att verksamheterna fungerar smidigt.

Du ingår i ett sammansvetsat team av supporttekniker där ni tillsammans arbetar för att ge bästa möjliga service till användarna. Genom rotation inom arbetsuppgifterna får du en bred erfarenhet och utvecklingsmöjligheter.

Om dig
Vi söker dig som är nyfiken, kommunikativ och har en stark känsla för service. Du gillar att arbeta i en miljö där nya utmaningar dyker upp dagligen och har lätt för att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har en lösningsorienterad inställning och trivs med kundkontakt. Din förmåga att lyssna och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt är avgörande för att lyckas i rollen.

Skallkrav
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Utbildning inom relevant områdeErfarenhet som supporttekniker eller inom IT-support
Kunskaper i Microsofts produkter och nätverk

Om kundföretaget
Företaget erbjuder IT-support och lösningar inom kommunala verksamheter och har ett starkt fokus på kundservice. Deras team av 30 supporttekniker arbetar för att säkerställa att tekniska problem snabbt åtgärdas för att underlätta användarnas arbete. Företaget strävar efter att skapa en utvecklande miljö där medarbetarna har möjlighet att växa och ta ansvar i sitt arbete.

Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och är specialiserade på att matcha rätt talanger med rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd via Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Publiceringsdatum
2024-10-03

Anställningsvillkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: KungälvOmfattning: Heltid (8-17)

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_49784_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
null
gustav.hjelm@framtiden.com

Jobbnummer
8935070


Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: