Junior supporttekniker / IT-support till Upstream
Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior supporttekniker / IT-support till Upstream" (publicerad 2020-01-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-12-19FöretagetUpstream är en distributör som går mot strömmen och levererar unika mjukvarulösningar för sina kunders IT-verksamheter. Företaget söker konstant efter smarta alternativ till traditionella sätt att arbeta. Tack vare detta har de lyckats hitta produkter och arbetssätt som öppnar upp för nya möjligheter för kunderna till att arbeta mer mobilt, mer förebyggande och mer effektivt och på så sätt också bidra till affärsverksamheternas utveckling. Sedan starten 1998 har Upstream försett sina kunder på den nordiska marknaden med produkter inom servrar, nätverk, säkerhetssystem och IT-drift. De eftersträvar även att kunna erbjuda sina kunder en djup expertis inom proaktiv, effektiv och automatiserad IT-drift. Företaget har idag 10 personer anställda som alla drivs av att hitta teknik och metoder som gör livet lite enklare.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Junior supporttekniker ansvarar du för att ta emot inkommande samtal och mail från olika företagskunder. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in, som främst består av teknisk support och användarsupport. Du ansvarar för dina ärenden från start till slut samt för att dokumentera allt i ärendehanteringssystemet. Huvudmålet med ditt arbete blir därför att alltid lösa problemet med bästa möjliga service.
I supportteamet arbetar idag 4 personer som stöttar och hjälper till i varandras ärenden. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter.
Kvalifikationer• Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med utbildning inom IT eller teknik
• Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
• Stort intresse för IT och teknik
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom IT-support
• Meriterande med kunskaper inom Powershell eller liknande verktyg
För att trivas i rollen ser vi att du som person har ett stort intresse för teknik. Du är kommunikativ och uppskattar både kunddialogen och att ha ett tätt samarbete med dina kollegor på kontoret. Du motiveras av problemlösning och av att hitta långsiktiga lösningar på de tekniska ärenden du hanterar. Du driver och löser dina ärenden självständigt och har huvudmålet att alltid lösa problemet med bästa möjliga service. Som person uppskattar du att se möjligheter och att bidra till företagets fortsatta utveckling.
Övrig information:
• Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Upstream.
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5012046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.