Junior Supply Chain coordinator till globalt distributörbolag

SJR in Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Tyresö eller i hela Sverige

Är du vår nästa stjärnspelare inom supply chain och logitisk?
Har du en god analytisk förmåga med sinne för detaljer? Toppen, då har vi på SJR ditt nästa jobb åt dig!

Publiceringsdatum
2024-02-22

Om tjänsten
Vi på SJR just nu en Supply Chain Coordinator på 50% till vår kund som är ett globalt distributörbolag. Detta är ett så kallat hyr/köp där tanken är att du kommer vara konsult via SJR i 6 månader och sen bli överrekryterad till kund om alla parter är nöjda. Start på uppdraget är så snart.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

• Lagerbevakning - Bevaka lagernivåer och föreslå kostnadseffektiva lösningar med avseende på logistik och planering.
• Planera och verkställa inköp.
• Supply-chain övervakning - Löpande och överskådlig bevakning av komponenter och deras tillgänglighet.
• Förhandling & prishantering - Fokus på långsiktighet, förhandla med leverantörer för att optimera kvantitet, kvalitet och pris.
• Leveransbevakning
• Kvalitetskontroll och kommunikation - Kommunicera och med leverantörer ang. potentiella kvalitetsbrister
• Löpande leverantörsutvärdering
• Artikelhantering i affärssystemet
• Sourcing - Med hjälp av krav från teknik-, marknads- och försäljningsavdelningen, hitta nya lämpliga leverantörer för både befintliga men också ny komponenter.

Lämplig bakgrund
Vi ser gärna att du har Rollen är en eftergymnasial utbildning inom logistik eller minst 1-2 års erfarenhet av inköp/inköpsprocesser helst inom elektronikbranschen eller audio. Har du erfarenhet av att arbeta med affärssystemet Pyramid är det meriterande.
Tjänsten kräver att du behärskar engelska i både tal och skrift vilket är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Du har förmågan att se problemen innan de uppstår och kan på så sätt arbeta proaktivt och lättare hantera oförutsedda händelser. Du har en god förståelse för hela logistikflödet och ser vilka uppgifter som behöver prioriteras.
Vidare är du strukturerad, engagerad och har en förmåga att ta hänsyn till detaljer likväl som att se och skapa dig en helhetsbild för att kunna genomföra ditt arbete med hög kvalité. Du är duktig på att kommunicera på alla nivåer, både internt och externt.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-22.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "331".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
8489377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: