Junior servicedesk-tekniker till innovativt företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:
Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2011-10-07

Företaget
Bravura söker för kunds räkning en junior servicedesktekniker. Vår kund är ett IT-företag som arbetar med underhåll och drift av IT-miljöer gentemot såväl stora och välkända medieföretag som mindre företag. En stor del av företagets kunder har sina servrar i företagets serverhall som består av 500-600 servrar. Som servicetekniker blir du en del i ett företag som framhåller att deras framgångar bygger på deras medarbetares engagemang, kunskap och erfarenhet. Du kommer att arbeta i ett företag där kreativitet, eget ansvar och utveckling präglar arbetsmiljön.
Vår kund befinner sig för tillfället i ett expansivt skede och söker därför ytterligare engagerade medarbetare till sitt Stockholmskontor.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som servicedesktekniker är mycket bred vilket innebär att du arbetar med uppgifter såväl högt som lågt, från 1st till 3rd line. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är att skapa AD-konton, göra felsökning av hårdvara, rätta till nätproblem och skapa VPN. Du tar emot telefonsamtal från företagets kunder, löser deras problem och loggar ärendena i ett ärendehanteringssystem. Det förekommer också att ärenden mottas via mail. Då företaget är litet har de nära kontakt med sina kunder och du kan få ansvar för vissa specifika företags IT-miljö och de problem som kan uppstå där. Den del av kunderna som har sin server själva får hjälp på plats hos sig, vilket innebär att kundbesök ingår i tjänsten. Omfattningen av detta beror på ditt intresse.

Kvalifikationer
Till denna tjänst söker vi dig som antingen har förvärvat dina kunskaper genom erfarenhet av arbete med server och nät eller via utbildning inom nätverksteknik eller motsvarande. Du kan också vara självlärd inom IT och ha ägnat en stor del av din fritid åt att vara hands on med de program och tekniker som följer. Det viktiga är att du har kunskap och praktiskt har arbetat med Windows 7, Windows Vista och Windows XP samt Windows Server 2003/2008. Vidare bör du ha kännedom om Active Directory. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med remotestyrningsverktyg och har kunskap gällande VPN, nätverk och brandväggar. För denna tjänst är det önskvärt att du har B-körkort.
Vem är du?
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid din personlighet. Då du arbetar mycket mot kund bör du vara social och konsultmässig och du har en positiv attityd. Du är noggrann, ansvarstagande och är driven. Självfallet bör du gärna ha ett gediget intresse för IT. Vidare ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Har du ytterligare språkkunskaper anses detta vara meriterande.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: servicedesk, tekniker, nätverksteknik, nätverkstekniker, Stockholm.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsgatan 172
11728 Stockholm

Jobbnummer
1049395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: