Junior redovisningskonsult till framgångsrik byrå i Uppsala
Talents of Sweden / Redovisningsekonomjobb / Uppsala
2018-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior redovisningskonsult till framgångsrik byrå i Uppsala" (publicerad 2019-03-19) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Talents of Sweden i Uppsala,
Sollentuna,
Solna,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige Är du i början av din karriär och vill arbeta som redovisningskonsult i en utvecklande arbetsmiljö? Är du dessutom en social person som trivs med många kontaktytor och vill jobba på ett familjärt kontor i nära samarbete med dina kollegor? Då har vi tjänsten för dig!
Vi har äran att rekrytera dig till en av marknadens ledande aktörer inom ekonomi- och finanstjänster. Bolagets kompetens och engagemang tillsammans med en kultur som präglas av både professionalism och personlighet har resulterat i att byrån har den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Bolaget är en fullservicebyrå med både hjärna och hjärta som värdesätter positiva medarbetare med engagemang, driv och teamkänsla. Allt detta sätter dem på en position i toppen bland framgångsrika byråer sedan flera år tillbaka. Bolaget sitter i centralt belägna lokaler i Uppsala.
Vi söker nu dig som är i början av din redovisningskarriär och som trivs i händelserika och stimulerande miljöer. Som redovisningskonsult arbetar du nära flera spännande kunder i olika storlek och branscher och hjälper dem med redovisning och rådgivning. Byrån har ett teambaserat arbetssätt där du kommer jobba mycket nära dina kollegor och där arbetsuppgifterna varierar beroende på dina erfarenheter och kunskaper. Bland arbetsuppgifterna kan nämnas alltifrån löpande bokföring och avstämningar till bokslutsarbete.
Din utmaning
Ansvarstagande är något som förväntas av dig i rollen som redovisningskonsult redan i ett tidigt skede. Som initiativtagare kommer du gärna med egna idéer för att öka kundnöjdheten. Då rollen innefattar mycket kundkontakt har du ett stort intresse för människor och att bygga sociala relationer. Som bollplank åt dina kunder arbetar du med ett brett tjänsteutbud. Du kommer att arbeta nära mer erfarna kollegor som finns där som stöd och bollplank vilket gör att du får en brant utvecklingskurva.
Är detta du?
Vi söker dig som är en driven person med en positiv anda och som trivs med att arbeta i team. Du har kommit i kontakt med redovisningsarbete och tycker det är ett roligt område som du vill utvecklas och växa inom. Vidare trivs du i familjära arbetsmiljöer som präglas av öppenhet och utveckling.
Vi tror att du är/har:
• Nyexad alternativt något års erfarenhet av löpande redovisning, som redovisningskonsult/ekonom eller från praktik
• Relevant utbildning inom redovisning eller motsvarande erfarenhet
• God analytisk förmåga
• Ett prestigelöst förhållningssätt
• God samarbetsförmåga
Vårt erbjudande
I rollen som redovisningskonsult på denna byrå erbjuds du stora möjligheter till snabb kompetensutveckling då du redan från början får ta ett stort ansvar. Du arbetar i en utvecklande arbetsmiljö med ett öppet arbetsklimat och en familjär kultur.
Nyfiken?
Kontakta gärna Filippa Wallin på telefon 070 763 44 89 eller mail
filippa.wallin@talentsofsweden.se om du har några frågor kring tjänsten eller oss på Talents of Sweden. Vi intervjuar löpande så välkommen med din ansökan!
Sökord: Redovisning, Redovisningsassistent, Redovisningskonsult, Redovisningsekonom, Ekonomiassistent, Ekonomi, Redovisningsbyrå, Jobb, Rekrytering, Talents of Sweden
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-11-08ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-24
Ange följande referens när du ansöker: tos480
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTalents of Sweden
AdressTalents of Sweden
Engelbrektsplan 2
11434 Stockholm
KontorsadressEngelbrektsplan 2
Jobbnummer 4446633
Observera att sista ansökningsdag har passerat.