Junior redovisningsekonom med ansvar för kundreskontra!

Ogunsen AB (publ) / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Till vår kund som sitter i ett trevligt kontor på Mölndalsvägen i Göteborg söker vi nu en junior redovisningsekonom med speciellt ansvar för kundreskontra. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start så snart som möjligt och tanken är att anställningen på sikt ska övergå till vår kund.

Här får du arbeta på ett företag som växer där du får goda möjligheter att utvecklas!

Publiceringsdatum
2022-02-16

Om tjänsten
Du kommer att vara ansvarig för kundreskontraprocessen. Det innebär bland annat att säkerställa att faktureringen fungerar som den ska, boka inbetalningar, analysera förfallna fakturor och hantera kundfordringar. I rollen kommer du också att vara ansvarig för att lägga upp nya kunder och göra kreditbedömningar på dem samt vara kontaktperson i frågor som rör kunders upplägg, fakturering eller betalningar. Med tanke på att du har många kontaktytor i rollen behöver du trivas med det sociala och ha en god servicekänsla.

Du kommer att stämma av kundreskontran mot huvudboken månadsvis och vara behjälplig vid bokslut. Det ges ett stort utrymme till att självständigt planera och strukturera ditt arbete vilket passar perfekt för dig som trivs i en roll med frihet under ansvar.

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning och ett par års erfarenhet av arbete med kundreskontra och som vill ta nästa steg i karriären. Din erfarenhet innebär att du har en god förståelse för helheten på en ekonomiavdelning samtidigt som du är nyfiken på att lära dig mer och utvecklas. Troligtvis har du goda kunskaper i Excel och om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Jeeves är det meriterande.

Som person är du noggrann och ansvarstagande. Du arbetar självständigt utan problem men trivs med att tillhöra en grupp där man hjälps åt. Vidare tror vi att du trivs i en föränderlig miljö där allt inte är förutbestämt och där du kan vara med och påverka ditt arbete.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-10.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Sofia Erikson
sofia.erikson@sjr.se
070-471 59 07

Jobbnummer
6351353

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):