Junior projektcontroller inom avd. Kommunikation och Insamling
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2018-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior projektcontroller inom avd. Kommunikation och Insamling" (publicerad 2018-12-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Om verksamheten
Svenska Röda Korset är Sveriges främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi har beredskap för att agera i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande.
I Sverige bedriver Svenska Röda Korset ett omfattande arbete och har bland annat sex behandlingscenter för krigs- och tortyrskadade, vårdförmedlingar för papperslösa och asylsökande samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.
Publiceringsdatum2018-09-28Dina arbetsuppgifterTjänsten avser ett vikariat med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm och löper fram till 2019-12-31. Tjänsten ska tillsättas 1 dec eller enligt överenskommelse.
Rollen som projektcontroller på Svenska Röda Korset passar dig som gillar att jobba i en konsultativ roll mot många stödytor. Du trivs med ett högt tempo, har ett strukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera och att arbeta mot deadlines. Du är pedagogisk och kan snabbt sätta dig in i stödmottagarnas behov. Du motiveras av att inte bara leverera på beställning utan även själv driva utveckling och processer kopplade till styrning och uppföljning av projekt. Arbetet kännetecknas av hög komplexitet med många detaljer och är utmanande men mycket lärorikt och givande för den som är i början av sitt arbetsliv.
Organisatoriskt så tillhör du controllerfunktionen som sammanlagt består av nio projektcontrollers, fyra business controllers och en enhetschef. Funktionens främsta uppgift är att skapa förutsättningar för bra beslutsfattande, effektiva verksamheter och en prioritering av resurser i linje med Svenska Röda Korsets långsiktiga mål.
Du kommer att arbeta mot projekt inom insamlings samt kommunikationsområdet i nära samarbete med business controller för avdelningen.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Månatliga bokslut och intern rapportering med resultatanalys
• Stödja projektledare i planering, uppföljning och prioritering av resurser. Det kan röra sig om finansiell budgetering och uppföljning, framtagande av relevanta nyckeltal och indikatorer, riskanalyser m.m.
• Leverera ett verksamhetsnära process- och beslutsstöd till projektledare och enhetschefer. Stödet varierar beroende på projektets natur men kan exempelvis röra sig om avtalsfrågor, kostnads/intäkts-analyser, uppföljning av verksamhetseffektivitet
• Stödja projektledare i relationer med externa finansiärer. T.ex. vid företagssamarbeten och samarbeten med stiftelser
• Vid behov göra självständiga analyser och riskbedömningar för de projekt som du stödjer
Vem är du?
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• Upp till 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi- och verksamhetsstyrning
• Goda färdigheter i Officepaketet, i synnerhet Excel
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska och svenska
Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av finansiell uppföljning och rapportering
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av arbete inom redovisning
Dina personliga egenskaper• Hög energi och kapacitet till att själv driva processer
• Analytisk förmågaStrukturerat arbetssätt och god förmåga att prioritera
• Kommunikativ och lösningsorienterad
Du erbjuds
Tjänsten avser ett vikariat med placering på Röda Korsets huvudkontor vid Mariatorget i Stockholm och löper fram till 2019-12-31. Tjänsten ska tillsättas 1 dec eller enligt överenskommelse.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Röda Korset med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karolina Wahlström, 0762978795 eller
karolina.wahlstrom@jurek.se. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via
www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Wahlström 0762-97 87 95
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4373927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.