Junior materialplanerare sökes för omgående start!
Komet Sverige AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Är du i början av karriären och vill utvecklas inom administration och koordinerande uppgifter? Vill du arbeta som en del i ett engagerad team för ett större projekt inom telekombranschen? Då har vi tjänsten för dig!
Komet söker nu en ansvarsfull och driven konsult för ett spännande och långsiktigt heltidsuppdrag som materialplanerare hos ett av de ledande företagen inom Telekom.
Som materialplanerare arbetar du med avrop mot leverantörer. Du ansvarar för att följa upp och ansvara för lageruppföljning är på rätt nivå samt arbetar i nära samråd med inköpsansvarig och inköpsassistent. Ditt arbete innebär att ansvara för att det operativa materialflödet fungerar optimalt så att projektet fortgår. Arbetet är till stor del med Excel som verktyg samt interna affärssystem och det är viktigt att vara strukturerad och att driva arbetet framåt, samtidigt som det till viss del kan ingå monotona uppgifter.
Du arbetar i huvudsak över telefon och mailkontakt och du kommer att ha många kontaktytor med både leverantörer samt med övriga interna avdelningar.
Är du den vi söker?
Du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt en grundläggande förståelse inom ekonomi. Du är självständig och driftig med en god social förmåga. Vi ser också att du är flexibel, självgående och trivs med att ha många interna och externa kontakter. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Goda erfarenheter inom Office med fokus på Excel är ett krav.
Vidare är du noggrann och organiserad och trivs även med administrativa uppgifter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du erbjuds möjlighet till ett roligt och meriterande uppdrag på 12-14 månader, med goda möjligheter till förlängning.
Låter det som ett uppdrag för dig? Tveka inte att skicka oss din ansökan med CV och personligt brev! Intervjuer sker löpande och platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka din ansökan snarast möjligt.
Information om uppdraget:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Publiceringsdatum2014-03-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-KG, Konsultchef 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm
Jobbnummer 1816012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.