Junior Inköpare

Randstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-06-13

Dina arbetsuppgifter
Nu söker en myndighet deras nästa inköpsadministratör! Detta är ett konsultuppdrag på drygt 6 månader, med start i mitten av augusti (med stora möjligheter för förlängning).

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Uppdraget kommer att vara fördelat mellan upphandlingsenheten och lokalfunktionen och avser
administration av avtal, enklare avrop samt administrativt stöd.
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:

Avtalsuppföljning
Ta fram och sammanställa statistik
Uppdatering av register
Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
Medverka vid hantering av offerter/anbud/avtal och urval av leverantörer
Sköta administrativa rutiner
Vara ett operativt stöd till verksamheten
Vara ett administrativt stöd till Ekonomiavdelningen
Föra mötesanteckningar
Arbete med hållbarhetsfrågor

Kvalifikationer
Vi ser att du uppföljer följande krav:
gymnasium eller likvärdig utbildning
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
goda kunskaper i MS Office
vana att arbeta i Excel
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
grundläggande kunskap om LOU (lagen om offentlig upphandling)

Vi ser också att du har har personliga egenskaper som serviceförmåga, självständighet, noggrannhet, god social kompetens och samarbetsförmåga. Du har också en känsla för struktur och ordning, samt har ett intresse att arbeta med olika uppgifter parallellt.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201439844".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Sava Samin
sava.samin@randstad.se

Jobbnummer
7878955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: