Junior HR-konsult till Amazing HR Stockholm AB
Amazing HR Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amazing HR Stockholm AB i Stockholm,
Örebro eller i
hela Sverige Har du en pågående eller nyligen avslutad utbildning inom Personal och HR och letar efter ett flexibelt och givande deltidsjobb? Har du erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och vill lära dig allt om HR? Då tror vi att det är dig vi söker.
OM ROLLEN
Amazing HR är ett litet men kraftfullt HR-företag som startades 2020 och levererar ett högkvalitativt och nytänkande HR-stöd till organisationer utöver det vanliga. Vår vision är ett hållbart, inkluderande och framåtblickande samhälle och vi är övertygade om att vår affärsidé bidrar till detta. Bland annat genom att stötta samhällsviktiga organisationer i att rekrytera, leda och organisera sig bättre, rusta sig inför framtidens utmaningar och därmed nå sina mål.
I rollen som Junior HR-konsult ansvarar du för att självständigt stötta våra kunder i kompetensbaserad rekrytering, i enlighet med Amazing HR:s rekryteringsprocess, och därmed säkerställa en framgångsrik matchning mellan kandidat och organisation. Du kommer också få möjlighet att i övrigt bidra med dina erfarenheter och kunskaper inom HR för att skapa en ännu mer träffsäker leverans ut mot kund.
Vår ambition är att du på sikt ska bli en självgående konsult och representant för Amazing HR, som kan stötta våra kunder inom hela HR-området.
Dina arbetsuppgifter kommer mer specifikt handla om att:
Rekrytering;
Ta fram kravprofiler i samråd med kund
Skriva säljande och kompetensbaserade annonser
Sätta upp och designa processer
Genomföra rekryteringsprocesser, inklusive kandidatintervjuer, referenstagning och andra typer av urval
Följa upp och förbättra rekryteringsarbetet mot kund samt delta i det löpande utvecklingsarbetet av Amazing HR:s processer och metoder inom rekrytering
Bidra med administrativt stöd inom hela HR-området
Vid behov och på sikt utföra operativt och strategiskt HR-arbete ute hos kund
OM DIG
Som person har du väl grundade och tydliga värderingar, en förmåga att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv samt styrs av etik och värderingar i avgörande situationer i arbetet.
Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs med att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och har för vana att sätta upp och hålla tidsramar.
Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändring, samtidigt som du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Är du dessutom en stark analytiker med en förmåga att se sammanhang, förstå komplicerade språkliga underlag och producera egna texter och dokument av hög kvalitet kommer du att bli framgångsrik i rollen som Junior HR-konsult hos oss!
För den här tjänsten efterfrågar vi också följande kunskaper och erfarenheter:
Relevant utbildning inom Personal och Management
Goda kunskaper och/eller minst 7,5 HP eller motsvarande inom kompetensbaserad rekrytering
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office 365-miljön, inklusive Teams
Exceptionellt god förmåga att formulera sig i svenska språket, i tal och framförallt i skrift
Erfarenhet av att delta i rekryteringsprocessens alla delar
Ytterligare erfarenhet inom HR-området är meriterande, särskilt inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
Vi förutsätter att du delar Amazing HR:s värderingar om hållbarhet, inkludering och progressivitet
VÅRT ERBJUDANDE
Amazing HR är en arbetsgivare där vi erbjuder sällsynt flexibilitet, frihet under ansvar och möjlighet att påverka såväl din egen roll som bolagets fortsatta utveckling. Hos oss blir du en del av ett litet men växande bolag där vi värdesätter innovation, professionalitet och mångfald i dess bredaste bemärkelse. En karriär hos oss innebär bland annat:
Stora möjligheter att påverka hur, var och när du jobbar
Stora möjligheter att påverka din egen lön
En unik möjlighet att få vara med från start i ett nytänkande bolag med stora ambitioner
OM ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är en visstidsanställning (deltid) på 6 månader med tillträde omgående eller så snart som möjligt, med goda chanser till förlängning. Vi kommer tillsammans överens om arbetstiden, motsvarande minst 20 procent, utifrån dina behov och förutsättningar.
Tjänsten är placerad i Stockholm, men vi är öppna för distansarbete och flexibla arbetstider när verksamheten tillåter.
Vid frågor är du mer än välkommen att kontakta rekryterande chef, Aleksandra Karanovic, på aleksandra@amazingHR.se.
Ansök snarast möjligt då vi rekryterar löpande, dock senast 30 November 2021.
OM OSS
Amazing HR är ett litet men kraftfullt HR-företag som startades 2020 och levererar en högkvalitativ och nytänkande HR-support till organisationer utöver det vanliga.
Vi är i dagsläget två heltidsanställda som arbetar både parvis och individuellt, som med vår kombinerade kompetens och erfarenhet utgör en effektiv, agil och trygg HR-partner som finns där för våra kunder i vått och tort.
Eftersom vi har förmånen att kontinuerligt stöta på nya, komplexa utmaningar ser vi till att ständigt hålla våra kompetenser, metoder och verktyg i trim. På så vis är vi också ett fantastiskt och flexibelt alternativ till en traditionell HR-avdelning!
Läs mer om oss och våra tjänster på amazingHR.se.
Publiceringsdatum2021-10-25Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAmazing HR Stockholm AB
Burspråksvägen 2
12147 Johanneshov
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Amazing HR Stockholm AB (org.nr 559264-5708)
Burspråksvägen 2 (
visa karta)
121 47 JOHANNESHOV
Kontakt Aleksandra Karanovic
aleksandra@amazinghr.se Jobbnummer 6066986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.