Junior helpdesk / Supporttekniker till QoS
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-01-31FöretagetQuality of Service IT-Support är ett litet företag med stora ambitioner. Vi har varit verksamma sedan 2005 och har vuxit från en person till snart 15 medarbetare Vi är ett väl sammansvetsat gäng som alla har stor kärlek till teknik och teknologi i de flesta former. QoS IT-Support skapar och underhåller IT-miljöer åt runt 200 små och medelstora företag i Stockholm. Vi erbjuder våra kunder IT lösningar som Helpdesk, Internet, Serverdrift, hosting och molntjänster som 365, G-suite och Amazon.
Vår målsättning som företag är att ständigt utveckla och leverera kostnadseffektiva IT-tjänster som ger dig som kund förutsättningar för att arbeta smartare och göra bättre affärer. Vi skapar IT-lösningar som är flexibla, tillförlitliga och lättillgängliga.
Dina arbetsuppgifterDu blir en del av vårt Helpdeskteam som hjälper våra kunder med alla typer IT relaterade problem. Du kommer jobba med både klienter och serverlösningar. Arbetet utförs mestadels på distans via telefon och fjärrstyrning men ibland även på plats hos kund. Arbetsuppgifterna innefattar först och främst användarsupport där bland installation, felsökningar, konfigurering av nya program och server-administration. Du ansvarar inte för att bygga servrar från scratch men kommer att underhålla och administrera dem, men arbetet kräver att du har god förståelse för ämnet. Ärendena kommer variera mycket.
KvalifikationerVi tror du är en driven person, gärna med stort teknikintresse. Du gillar ett högt tempo och många bollar i luften. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt och motiveras av att hjälpa till och lösa problem.
Vidare tror vi att du har en mycket god känsla för service och är kommunikativ. Därtill tar du mycket eget ansvar och initiativ med förmågan att hålla struktur, flexibilitet, noggrannhet i ditt arbete.
Stor vikt läggs vid din personlighet och ditt intresse och erfarenhet inom IT.
• Några års erfarenhet av telefonsupport/helpdesk.
• Erfarenheter från att ha arbetat med Windows på klientdatorer.
• AD hantering, Office 365 eller Exchange
• Mac & Linux kunskaper är ett stort plus men inget krav.
• Kunskaper inom nätverk & brandväggar.
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna med teknisk bakgrund.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: junior helpdesk, helpdesk, supporttekniker, first line support, 1st line, support, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHannah Larsson
hannah.larsson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4585876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.