Junior ekonom till en av Sveriges bästa arbetsplatser!

Key Solutions AB / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Key Solutions AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för ekonomi och siffror? Är du som person snabblärd och har drivet och viljan att lära dig mer inom redovisning? Är du nyfiken på att ta dig an en ny utmaning är det precis dig vid söker! Läs mer och sök tjänsten redan idag!

Publiceringsdatum
2023-09-22

Om tjänsten
Rollen är en bred tjänst inom vår ekonomifunktion där en stor del av arbetsuppgifterna är kopplade till vår faktureringsprocess men även vår övriga löpande redovisning. Det finns också möjligheter att utvecklas inom löneområdet. Key Solutions är ett spännande företag i tillväxt med stora möjligheter att påverka rutiner och processer. Du kommer få möjlighet att påverka rollen genom att utveckla innehåll och arbetssätt.

Tjänsten kommer att utgå ifrån vårt huvudkontor i Västerås. Inom koncernen finns funktionerna Ekonomi, HR, Projektledning, Marknad och IT m.m. Rollen rapporterar till Ekonomichef (CFO).

Dina arbetsuppgifter
• Kundreskontra -processen inför fakturering samt fakturering

• Leverantörsreskontra -hantering av leverantörsfakturor från ankomst till utbetalning

• Löpande bokföring

• Projektredovisning

• Kontoavstämningar och delaktighet i månadsbokslut

• Utläggsredovisning

• Eventuellt delar av löneadministration

• Kundservice (mail samt telefon för ekonomiärenden)

• Vara med och utveckla verksamheten och våra system

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ser gärna att du har ekonomistudier på högskolenivå eller motsvarande. Du är van att arbeta i ekonomisystem (meriterande med Fortnox och Ascendo) och har goda kunskaper i Excel då vi hanterar stora mängder data. Det är en fördel om du har erfarenhet från redovisningsbyrå och är intresserad av att även arbeta med delar inom löneadministration.

Som person är du öppen, flexibel och lösningsorienterad och tycker om att bidra till förändring och utveckling. Du är van att arbeta strukturerat, kan lätt sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är noggrann och har hög servicenivå i ditt arbete. Då vi är en mindre ekonomifunktion är det viktigt att du har förmåga att prioritera arbetsuppgifter för att möta deadlines.

Om Key Solutions

Vi är ett konsultföretag som för 10 år i rad blivit utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser av Great Place to Work Institute. Key koncernen består idag av över 200 ambitiösa medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag med kvalificerade och kompletta sälj- och marknadsföringslösningar med fokus på försäljning, kvalité, resultat och varumärkesbygge. Idagsläget har vi lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås.

Låter detta intressant?

Ansök via vår webbplats eller skicka ett kortfattat mejl till jobb@keysolutions.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Key Solutions AB (org.nr 556794-1173), http://www.keysolutions.se

Arbetsplats
Key Solutions

Jobbnummer
8133052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Key Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Key Solutions AB: