Junior Customer Success Manager till Bitvis, Linköping
Tech Talents Consulting i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Linköping
2025-03-25
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tech Talents Consulting i Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Vadstena eller i
hela Sverige Om Bitvis
Bitvis är ett innovativt och snabbväxande mjukvarubolag som revolutionerar energibranschen genom vår molnbaserade SaaS-tjänst Power Flow. Vi hjälper energibolag och deras kunder att optimera sin elförbrukning och skapa ett smartare, mer hållbart elsystem. Just nu befinner vi oss i en expansiv fas, och vi söker en driven Junior Customer Success Manager som vill vara med och forma vår framgångsresa! Vi är baserade i Linköping, men vi erbjuder självklart flexibilitet när det gäller var vi arbetar ifrån.
Publiceringsdatum2025-03-25Om tjänstenSom Junior Customer Success Manager hos oss är du kundens främsta kontaktpunkt under och efter implementeringsfasen. Du säkerställer att övergången från implementering till driftsättning sker smidigt och att kunderna känner sig trygga med att använda våra system och supportkanaler. Rollen är bred och innebär en balans mellan kundvård, hålla ihop kundprojekt, support och samarbete med våra interna team.
Dina ansvarsområden:
Kundhantering under implementering - Du samarbetar med produktägare och utvecklingsteam för att säkerställa att kundernas behov möts genom hela implementationsprojektet.
Övergång och kundvård efter implementering - Du guidar kunderna och ser till att de smidigt övergår från direktstöd i Slack till vår supportportal.
Proaktivt kundstöd & relationsbyggande - Du arbetar aktivt för att identifiera kundens behov och säkerställa att vi lever upp till deras förväntningar.
Samarbete med interna team - Du fungerar som en brygga mellan kunden och våra interna team för att säkerställa att alla krav och justeringar hanteras effektivt.
Stöd i försäljningsprocessen - Du deltar i kundmöten, följer upp dialoger och hjälper till att skapa en strukturerad och engagerande säljprocess.
Dokumentera kunddialoger och arbeta i HubSpot för uppföljning och struktur.
ProfilVi söker dig som brinner för kundrelationer och kommunikation. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att hålla flera kunddialoger igång samtidigt. Du har ett proaktivt mindset och gillar att ta egna initiativ.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundsupport, försäljning eller projektledning.
En naturlig förmåga att kommunicera tydligt och skapa förtroende hos kunder.
Ett strukturerat arbetssätt - du ser till att inget faller mellan stolarna!
Har förståelse för tekniska system och kan översätta kundens behov till interna team
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av CRM-system, helst HubSpot (meriterande men ej ett krav).
Varför Bitvis?
Hos oss får du en unik chans att vara med på en tillväxtresa i ett mjukvarubolag som gör verklig skillnad. Vi erbjuder:
En dynamisk arbetsplats där du får jobba nära ledningen och påverka företagets framtid.
Möjlighet att utvecklas inom försäljning, kundrelationer och projektledning.
Ett sammansvetsat team med härliga kollegor som gillar att ha kul både på och utanför jobbet - vi umgås ofta på AW:s eller ordnar spelkvällar på kontoret.
Övrig information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande men tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med din ansökan!
Bitvis har i denna rekrytering valt att samarbeta med Tech Talents. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av ansvarig rekryterare Matilda Fransson
Matilda.fransson@techtalents.se Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Tech Talents Consulting i Sverige AB (org.nr 559190-6689)
Jobbnummer 9242734