Junior Account Executive till HR-tech bolaget Hailey HR
Bravura Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Account Executive till HR-tech bolaget Hailey HR" (publicerad 2023-04-04) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-12-12Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR.
Om företagetHailey är ett SaaS HR-tech startup som grundades våren 2020 av en grupp ingenjörer och entreprenörer med flera framgångsrika företagsbyggen bakom sig. De är idag ett team på cirka 30 personer med lång erfarenhet av både HR och tech som vill modernisera sättet som HR-avdelningar arbetar på.
Deras heltäckande HR-plattform täcker hela medarbetarresan; anställning, preboarding, performance, surveys, analytics samt offboarding. De hjälper sina kunder att samla all medarbetardata på ett ställe och ger chefer och medarbetare en modern användarupplevelse. Hailey utmanar och digitaliserar det traditionella HR-arbetet.
Dina arbetsuppgifterSom Junior Account Executive hos Hailey HR erbjuds du en roll som nyckelspelare i bolagets försäljningsteam som idag består av 9 personer. Du tillsammans med övriga teamet arbetar aktivt för att öka bolagets kundbas. Fokus är B2B-försäljning där du ansvarar för hela försäljningskedjan, från prospektering till avslut. Det innefattar att bearbeta nya kunder, boka kundmöten och hålla demos där du presentera Haileys system. Efter godkänd offert lämnas kundansvaret över till Customer Success-teamet som i sin tur hanterar on-boardingen av nya kunder.
Då du arbetar med kunder från olika branscher med fokus på både stora och små bolag, är det viktigt att du är intresserad och motiverad av att arbeta med komplex försäljning som involverar flera kontaktytor, konsultation och lyhördhet gentemot kund. Du ges i rollen stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Haileys utveckling. Tillsammans med din chef ansvarar du för att nå dina uppsatta mål samt budget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
Hailey HR tror på potential framför erfarenhet. Därav så kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt driv kopplat till försäljning. Saknar du praktisk säljerfarenhet? Ingen fara! Hos Hailey HR får du, med rätt inställning, all stöttning du behöver för att kickstarta din säljkarriär.
• Arbetslivserfarenhet från sälj eller service ses som starkt meriterande
• Erfarenhet av att driva UF-företag, idrottat eller engagemang vid sidan om studier eller jobb ses som starkt meriterande
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska
Hailey HR söker dig som drivs av att alltid bli bättre, ständigt vill utmanas, utvecklas och lära sig nya saker. Vi tror även att du är en nyfiken person som motiveras av att nå mål och som älskar att arbeta nära affären och kunder. I rollen kommer du att arbeta med HR-chefer, VD:s och ledningsgrupper som främsta beslutsfattare, varav det kommer viktigt med en skarp och kvalificerad kunddialog. Därav tror vi att det är viktigt att du har lätt för att skapa förtroende genom din sociala förmåga samt din kunskap om Haileys system. Du har även en företagsam sida där du på egen hand driver ditt arbete framåt och får saker gjorda, med stöttning av din närmsta chef. För att kunna arbeta effektivt krävs också en god förmåga att enkelt skapa struktur och ordning i ditt arbete. Slutligen så går du igång på du utmaningen i att arbeta på ett snabbväxande och innovativ scale-up företag!
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Hornstull, Stockholm
Lön: Fast + provision
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: HR-tech, startup, rectech, HR-system, SaaS, B2B, försäljning, account manager, account executive, sälj, Stockholm, heltid, säljare, kundansvarig, business developer
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7251874
Observera att sista ansökningsdag har passerat.