Jula HR Business Partner

Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMC / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMC i Skövde, Skara, Jönköping, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Jula erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Jula finns idag i Sverige, Norge och Polen. Julas omsättning 2017 var 6,5 miljarder SEK.

Vi är stolta över att vi fortsätter expandera och söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla Julas verksamhet ur ett HR-perspektiv. Är du den vi söker?

I uppdraget som HR Business Partner bidrar du till att stärka Julas arbetsgivarvarumärke och skapa förutsättningar för hur Jula ska attrahera, rekrytera, utveckla och behålla befintliga och framtida medarbetare.

Det här gör man som HR business partner
Som HR Business Partner kommer du att arbeta brett med HR-frågor inom Julas koncernfunktioner på huvudkontoret i Skara. Du arbetar nära våra chefer och ledare på ett konsultativt sätt och med affären i fokus.

Tillsammans med dina kollegor på HR bidrar du med ett värdeskapande HR-arbete genom att stärka cheferna i sitt ledarskap samt säkerhetsställa att våra värderingar är närvarande och levande i allt vi gör.

Rollen som HR Business Partner är bred, dina arbetsuppgifter innebär att du kommer stötta och coacha chefer i processer som rekrytering, introduktion, kompetensutveckling, arbetsrätt, fackliga förhandlingar, omställning, rehabilitering och arbetsmiljöfrågor.

Du kommer även att vara involverad i utvecklingsarbetet och ansvara för vidareutveckling och implementering av HR-relaterade processer efter de mål som upprättas i affärsplan och HR-strategi. Du kommer därav få möjlighet att driva förbättringar och både delta i och driva olika typer av HR-projekt.

Arbetet är varierande och sker både självständigt och tillsammans med kollegor från den egna avdelningen. Du rapporterar till HR-chef och tillhör den centrala HR-avdelningen.


Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av affärsnära och värdeskapande HR-arbete. Du bidrar med en bred HR-kompetens och är van att stödja och utmana organisationer på olika sätt samt har erfarenhet av förändringsledning och kommunikation kopplat till det.

Vi ser gärna att du har arbetat med utvecklingsfrågor och utvecklingsprojekt samt har erfarenhet av implementering av HR-processer. Vi ser det som en fördel om du har arbetat i en värderingsstyrd organisation. Du har troligtvis en akademisk examen inom personalvetenskap/organisation eller liknande.

Vi är ett internationellt företag så du behöver goda språkliga kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska för att lyckas i ditt uppdrag.


Det här är du som person
Vi söker dig som har ett högt engagemang i HR-frågor och motiveras av att utveckla och förbättra arbetssätt och processer. Du visar en god affärsmässig förståelse och kan leverera ett arbete med hög kvalité.

Du har ett coachande och ödmjukt förhållningssätt och motiveras av att stötta chefer och ledare på ett förtroendefullt och värdeskapande sätt. Då vi alltid siktar på att bli bättre vill vi att du är nyfiken, ser möjligheter samt kommer med egna förslag och initiativ.

Du är vidare en tydlig kommunikatör och har förmåga att påverka, utmana och driva arbetet framåt inom ditt uppdrag.
Som vår nya kollega erbjuds du en engagerande, rolig och varierande vardag fylld av möjligheter. Tillsammans med dig vill vi fortsätta utveckla och stärka vår organisation.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på huvudkontoret i Skara. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.

Så här söker du
Vill du vara med och med på vår fortsatta resa att utveckla värdeskapande HR? Tveka då inte att söka direkt, gärna i PDF-format via länken nedan då vi håller intervjuer löpande och rekryteringen kan komma att avslutas i förtid. Sista ansökningsdagen är 20/1 2019.

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Caroline Egonson, HR Manager. I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment.

För att söka tjänsten klicka på knappen nedan:

Frågor om rekryteringen besvaras av Lars Eliason, 0708-38 78 43, lars.eliason@retailrecruitment.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-12-21

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Eliason lars.eliason@retailrecruitment.se +46 70-838 78 43

Företag
Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMC

Adress
Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMC
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4526381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail/E-commerce/FMC: