Jönköping University söker Supporttekniker

HS, IT-enheten / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HS, IT-enheten i Jönköping

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med en stiftelse som moderorganisation och sex helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskolan har ca 10 000 studenter, ca 800 anställda och omsätter ca 800 mnkr.

Högskoleservice är högskolans servicebolag och ett av sex dotterbolag inom stiftelsen. Inom Högskoleservice finns avdelningarna IT-service, HR och verksamhetsutveckling, bibliotek, marknad, ekonomi, campusservice samt utbildningsstöd och internationella relationer




Publiceringsdatum
2017-03-31

Beskrivning


Till avdelningen IT-service söker vi nu en Supporttekniker.

Vid IT-service arbetar 27 personer som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system.

Dina arbetsuppgifter


I rollen som Supporttekniker vid IT-service arbetar du under kontorstid i vår Helpdesk med problemlösning, felavhjälpning och support till högskolans användare. Arbetet är baserat på ITIL-anpassade processer. Användarna möter du då de besöker Helpdesk, via telefon eller via ärendehanteringssystemet. Du möter också användarna via distansuppkoppling mot användarens utrustning.

Kvalifikationer


Vi söker Dig som har en minst tvåårig högskoleutbildning inom IT-området alternativt har du förvärvat vad vi bedömer som motsvarande kompetens genom praktisk yrkeserfarenhet. Du har vidare minst två års praktisk erfarenhet av att arbeta med support på plats hos användaren eller via Helpdesk i en större organisation.

Du som söker har god IT-teknisk kunskap och förståelse för ett företags IT-miljö, Microsofts produkter och tjänster samt allmänna kontorsapplikationer. Din största tillgång ligger dock inte i att hantera maskiner utan i att bemöta människor och ge service.

Vi söker dig som har lätt för att umgås och samarbeta med andra. Tjänsten innebär många kontakter, vilket ställer krav på utåtriktad och kommunikativ kompetens. Du ska kunna hantera kundrelationer och ha förståelse för användarnas situation. Som person är du pedagogisk och lugn samt har en god förmåga att prioritera, strukturera och dokumentera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Jönköping University har en tydlig internationell prägel, vilket ställer krav på god skriftlig och kommunikativ förmåga i såväl svenska som engelska.

Anställningsvillkor


LÖN

Högskolan tillämpar individuell lönesättning, ange därför löneanspråk.

INFORMATION

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas normalt. Tillträde 2017-08-01 eller enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Stefan Henriksson, avdelningschef, på telefon 036-10 11 11 alternativt Ronnie Granath som nås på telefon 036-10 11 17. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olle Thegeby (SACO) och Tomas Axelsson (OFR/ST). Båda nås på telefon 036-10 10 00.

Välkommen med din ansökan tillsammans med en meritförteckning senast 2017-04-17.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2017-08-01 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-17
Ange följande referens när du ansöker: 2017/1387-221
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Henriksson 036-10 11 11
Ronnie Granath 036-10 11 17

Företag
HS, IT-enheten

Adress
HS, IT-enheten
Gjuterigatan 5
55111 Jönköping

Kontorsadress
Gjuterigatan 5

Jobbnummer
3409806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HS, IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HS, IT-enheten: