Jobbcoach

Trener AB / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
2024-06-04


Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trener AB i Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer.
Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.


Du kommer att arbeta som ensam ansvarig jobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Publiceringsdatum
2024-06-04

Kompetenser
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.
• Gärna berättigad för någon form av anställnignsstöd.
• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50%, med arbetstid mån-torsdag.
Tillträde omgående. Inget distansarbete.

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-04
E-post
E-post: onlinesyven@gmail.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Jobbcoach Johanneshov".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Trener AB (org.nr 559403-9934)
Arenagången 29 Pl8 (visa karta)
121 77  JOHANNESHOV

Kontakt
VD
Roman Davidsson
fannydavidsson2020@gmail.com
0763079919

Jobbnummer
8728954


Prenumerera på jobb från Trener AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trener AB: