Jernhusen söker en IT-tekniker till Stockholm

Elan IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elan IT i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Jernhusen äger, förvaltar och utvecklar ett av Sveriges mest spännande fastighetsbestånd av stationer, kontor och verkstäder längs den svenska järnvägen. Som det självklara navet i kollektivtrafiken är det vår roll att dels erbjuda trafikoperatörer och underhållsföretag funktionella stationer och underhållsdepåer, dels att tillgodose resenärernas behov av trygghet och service på stationerna, men också möjlighet till ett effektivt resande. Bolaget är inne i en starkt expansiv fas och växer!
Vår nuvarande IT-tekniker går inom kort in i en ny roll inom företaget och därför söker vi nu en ersättare!

Publiceringsdatum
2011-02-26

Dina arbetsuppgifter
Jernhusen har en centraliserad IT-enhet på fem personer som tillsammans ansvarar för företagets IT-strategi, infrastruktur, telefoni, utveckling och samordning av IT-system. Arbetet utförs i nära samarbete med affärsverksamheten, leverantörerna och våra outsourcing partners.
I din roll som IT-tekniker kommer du att fungera som stöd för verksamheten i tekniska frågor. Du kommer fortlöpande att arbeta med att ta emot inkommande ärenden och snabbt och effektivt lösa dessa på ett tillfredsställande sätt.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat "på-plats" support ute i verksamheten avseende datorer, telefoni, system/program samt övrig IT-utrustning till våra 200 användare. I rollen kommer du även att arbeta proaktivt med bla. installationer, långsiktiga IT-lösningar, inköp av hårdvara, upphandlingar m.m.
Du kommer att bli den inom IT-enheten som har den främsta hands-on kompetensen rörande teknisk support.

Bakgrund
För att vara rätt person för rollen tror vi att du har:
• någon form av teknisk eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet.
• erfarenhet av kundtjänstarbete och teknisk support.
• en bred teknisk förståelse.
• kunskap inom operativsystem, hård- och mjukvara samt programvara såsom Office-paketet.
• erfarenhet av felsökning och installation av datorer och skrivare.
Vi ser det som meriterande om du dessutom har kunskaper inom:
• Citrix
• Exchange
• telefoni
Som person är du positiv och serviceinriktad och trivs med många kontakter såväl interna som externa. Du tycker om att hjälpa andra och brinner för teknik. Utmaningar ser du som något roligt och du är en riktig problemlösare. Rollen innefattar ett stort eget ansvar och kräver initiativförmåga. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt men samtidigt har lätt att anpassa dig och vara flexibel i ett team.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och varierade arbete i en växande organisation i våra splitternya lokaler vid Stockholms Central.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Jernhusen med Elan IT. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Elin Hedberg, rekryteringskonsult på Elan IT, 08-508 954 39 eller elin.hedberg@elanit.se .
Du söker tjänsten genom att registrera dig på www.elanit.se samt koppla ditt CV mot den aktuella tjänsten. Urval sker löpande så vänta inte med att söka om du tror du är rätt för oss!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Mikaela Hedenros

Företag
Elan IT

Adress
Elan IT

Jobbnummer
861637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elan IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elan IT: