JBF rekryterar en inköpsansvarig
Arena Personal Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige AB Järnbruksförnödenheter, i dagligt tal JBF, har de svenska ståltillverkarna SSAB, Sandvik, Ovako, Outokumpu och Uddeholms som kunder och tillika ägare. Bolaget har varit verksamt sedan 1917 och bildades genom delägarnas avsikt att samarbeta för inköp av vissa råmaterial och förnödenheter. Under åren har JBF tilldelats skiftande arbetsuppgifter av ägarna, men ansvaret för stålverkens inköp av stålskrot har alltid varit företagets huvuduppgift.
JBF rekryterar nu en inköpsansvarig
AB Järnbruksförnödenheter ? JBF söker en ansvarig inköpare för skrotförsörjningen i Sverige. Varje år köper JBF in ca 800.000 ton järnskrot, från Sverige samt genom import, med syfte att förse stålverken med råvarumaterial. Verksamheten bedrivs i nära och aktivt samarbete med stålverken (köparna) och leverantörerna (olika aktörer inom svensk återvinningsindustri). I rollen som inköpsansvarig är det bland annat ditt ansvar att se till att det goda samarbetet mellan stålverken och leverantörerna bibehålls och ha en aktiv roll i moderniseringsprocessen. Du är ensam ansvarig för inköp från den svenska marknaden och ingår i en organisation om fyra personer. Företaget sitter centralt i Solna.
Några av dina arbetsuppgifter:
• Teckna avtal medleverantörer
• Dagliga avstämningar och uppföljningar av leveranser
• Tillsammans med kunder och leverantörer vidareutveckla kvaliteter, logistikärenden samt andra branschspecifika ärenden
• Tillsammans med köparna (stålverken) diskutera pris och volym
• Förvalta JBF:s egenutvecklade logistiksystem
• Administration i logistiksystemet
• Dagliga kontakter med leverantörer och köpare
Vi söker dig som har högskoleutbildning alternativt flera års tidigare erfarenhet från processindustri, inköp och logistik.
För att passa in i rollen behöver du vara en ordningssam person med god kommunikationsförmåga samt ha ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är mycket kvalitetsmedveten. Viktiga egenskaper i denna roll är hög integritet, förmåga att skapa goda relationer inom och utanför företaget. Du ser dig själv i rollen som inköpare i många år framöver. Flytande svenska och engelska, i tal och skrift, är ett krav.
Du är van att arbeta med Microsoft Officepaketet och har erfarenhet av att jobba i något affärssystem.
För denna rekrytering samarbetar vi med Arena Personal och kontaktperson där är Elisabet Granström. Vid frågor är du välkommen att ringa Elisabet på telefon 08-587 11 705. Intervjuer kommer att ske löpande varför vi ber dig att skicka in dina ansökningshandlingar så snart som möjligt. Ansökan skickas till
elisabet.granstrom@arenapersonal.comVälkommen med din ansökan!
Arena Personal startades 1994 och ägs av Norges Investor. Kontor finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro, Södertälje, Eskilstuna, Västerås, Fagersta och Sundsvall. Bolaget arbetar med rekrytering och uthyrning av volymtjänster och specialister. Styrkan ligger i kreativitet, hög kompetens och ett aktivt kandidatnätverk Verksamhetsområden: Kontor & Administration, Ekonomi, Sälj & Marknad, Industri & Teknik, Logistik & Transport, Bygg & Fastighet, Fordon, IT, HR.
Publiceringsdatum2011-04-27Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
elisabet.granstrom@arenapersonal.comKontaktElisabet Granström, Personalansvarig, 08-587 117 05 (Direktnummer),
elisabet.granstrom@arenapersonal.comFöretagArena Personal Sverige AB
AdressArena Personal Sverige AB
Box 30117
10425 Stockholm
KontorsadressAlströmergatan 14
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-58711700
Faxnummer: 08-4118490
Jobbnummer 915371
Observera att sista ansökningsdag har passerat.