IVO söker erfaren jurist

Inspektionen för vård och omsorg / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en erfaren jurist till en stödfunktion

IVO har ett viktigt uppdrag att bidra till en säkrare och bättre vård och omsorg. Här en möjlighet att söka en tjänst som erfaren jurist i en kunskapsorganisation i dynamisk utveckling. IVO bedriver ett utvecklingsarbete för att nå en ökad måluppfyllelse. Några centrala perspektiv i arbetet är digitalisering, ledarskap och utvecklade arbetssätt, vilket också har betydelse i arbetet som jurist på stödfunktionen. IVO söker därför en utvecklingsorienterad och erfaren jurist som vill vara med och stödja myndighetsledningens utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2021-12-27

Dina arbetsuppgifter
Stödfunktionens uppgift är att stödja och utveckla ledning och styrning på myndigheten. Uppdraget är brett och övergripande. Arbetet präglas av både snabba frågor och långsiktiga uppdrag. Tjänsten förutsätter hög grad av samarbete inom myndigheten. Aktuella frågor på stödfunktionen är bland annat förordningen om intern styrning och kontroll och behörighetsfrågor. Det handlar om att utveckla och stödja myndighetsledningen, avdelningsledningarna och i förlängningen hela organisationen i detta arbete. Enheten jobbar på myndighetslednings uppdrag och är organisatorisk placerad direkt under generaldirektören.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Juristexamen (jur. kand.)
• Flerårig och aktuell erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift

Som person är du lösningsorienterad och strukturerad. Du är självgående och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Då arbetsuppgifterna är mycket varierande är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av följande områden:

• Kvalificerad juridik kopplat till digitalisering och informationssäkerhet inom offentliga verksamheter
• Personuppgiftshantering och registerfrågor
• Offentlighet och sekretess samt integritetsfrågor
• Förändringsarbete och kunskap om digitalisering inom statlig sektor.
• Förordningen om intern styrning och kontroll

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till att göra vården och omsorgen säkrare och bättre.

Som tillsyns- och tillståndsmyndighet inom vården och omsorgen har IVO en särställning i den statliga styrningen. Läget i vården och omsorgen är allt mer komplext. Många verksamheter påverkas av omvärldsfaktorer som exempelvis demografiska förändringar. Samtidigt är förändringstrycket starkt, inte minst mot bakgrund av pågående pandemi, den pågående omställningen till nära vård och den digitala utvecklingen.

Det är tydligt i IVO:s tillsyn att de stora riskerna och bristerna inom vården och omsorgen finns på systemnivå. IVO:s arbetssätt behöver därför utvecklas för att svara mot de krav och behov som förändringarna i vården och omsorgen leder till för patienterna och brukarna.

Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, med placering i Stockholm.

Så ansöker du
Märk din ansökan med dnr 2.1.1-48702/2021. Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju. Sista ansökningsdag är den 20 januari 2022. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Ulf Prahl, Fackliga representant Saco-S
010-788 52 57

Jobbnummer
6210315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: