IT-utbildare inom UX-design
Zocom AB / Lärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Zocom AB i Stockholm,
Karlstad,
Växjö,
Göteborg,
Helsingborg eller i
hela Sverige IT-utbildare inom UX sökes!
Publiceringsdatum2016-10-12Om företagetZoCom är en digital fullservicebyrå som skapar affärsnytta med hjälp av strategi, kreativitet och teknisk expertis. Våra affärsområden är innovation, systemutveckling och utbildning. Vi ligger alltid i framkant vad gäller de senaste programspråken som efterfrågas och har stor kompetensbredd. Vi söker nu ytterligare en kompetent medarbetare som vill vara med på vår fortsatt spännande resa.
Dina arbetsuppgifterSom pedagog hos ZoCom undervisar du inom IT-relaterade vuxenutbildningar och kurser. ZoCom samarbetar med olika utbildningsbolag och arrangörer för yrkeshögskola. Du får, tillsammans med ditt team sköta undervisning, planering och uppföljning för aktuell utbildning. Du kommer arbeta nära ZoComs utbildningsansvarig vilket innebär kontinuerlig uppbackning och stöd.
Efterfrågad kompetens:
Vi söker dig som har högskoleexamen eller annan relevant utbildning med specialisering mot UX-design. Du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift. Vi värdesätter god kompetens inom pedagogik. Har du även tidigare erfarenhet av att hålla fortbildningsdagar och undervisning är det meriterande.
Vi söker utbildare med erfarenhet inom UX-design, användbarhetsdesign och/eller gränssnittsdesign.
Du har erfarenhet av att:
• Ta fram konceptuell design och tidiga prototyper med hjälp av iterativa
utvärderingsprocesser
• Praktiskt använda teoretiska kunskaper om produktdesign
• Skapa prototyper av wire-frames (trådmodeller)
• Arbeta i projekt med hjälp av olika projektmodeller
• Ta fram gränssnittsdesign för olika plattformar såsom webb, mobil och surfplattor, skapad enligt användarens behov
• Kunna genomföra riktade målgruppsanalyser och skapa personas
• Utvärdera och realisera konceptet användbarhet i digital media för optimal kundstyrd affärsnytta
• Dokumentera och rapportera användbarhetsarbetet och UX-projekt
Vi erbjuder:
Hos oss på ZoCom får du ett omväxlande och stimulerande arbete, som bygger på att engagera andra människor inom ditt eget kompetensområde. Arbetet som konsult hos ZoCom innebär spännande och utmanande uppgifter. Vår organisation präglas av en dynamisk miljö med konkurrenskraftiga erbjudanden. Vi erbjuder en lärande miljö med goda interna karriärmöjligheter och personlig utveckling. Vi är ett kreativt team, bestående av såväl juniora som seniora konsulter, vilka gärna delar erfarenheter och kompetens med varandra. Vi jobbar med alla delar inom ett IT-projekt, allt från förstudier till design, implementation och drift. Att dela med sig av sin kunskap är en förutsättning för att vi ska kunna leverera på topp. Vi som arbetar här är drivna och motiverade.
Hos oss på ZoCom lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tycker om att leda och utveckla människor och har ett enkelt, men tydligt sätt att kommunicera med fokus på mottagarens förutsättningar och behov. Som person är du ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har god social förmåga och uppskattar att samarbeta med andra. Du har ett genuint intresse för IT och lär dig ständigt nytt. Viktigt för rollen hos oss är att du har ett stort intresse av det pedagogiska, du tycker det är roligt och stimulerande att stå inför en grupp och få den att växa!
Låter detta intressant? Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan med CV till
jobb@zocom.se redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@zocom.seKontaktNiklas Wadenby, Operativ chef 0733336579
niklas.wadenby@zocom.seFöretagZOCOM AB
AdressZOCOM AB
Birger Jarlsgatan 58
11145 STOCKHOLM
KontorsadressBirger Jarlsgatan 58
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterE-postadress:
jobb@zocom.se Jobbnummer 3102681
Observera att sista ansökningsdag har passerat.