IT-tekniker till Servicedesk
IT-mästaren / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IT-mästaren i Stockholm,
Örebro eller i
hela Sverige IT-mästaren är ett lönsamt tillväxtföretag med huvudkontor i Örebro samt kontor i Stockholm och Karlstad. Företaget startade år 2000 och erbjuder tjänster inom IT-drift och datakommunikation till svenska och internationella organisationer. 2015 omsatte IT-mästaren drygt 70 Mkr och har idag cirka 70 anställda. Läs gärna mer på
www.itmastaren.seTill vårt kontor på Ringvägen i Stockholm söker vi två IT-tekniker till vår Servicedesk
Du kommer huvudsakligen att arbeta med att ta emot och lösa kundärenden via telefon, ärendehanteringssystem och e-post.
Du ger primärt support på distans för all existerande driftsatt mjuk- och hårdvara, av såväl enklare som mer avancerat slag. Arbetet utförs mycket kund-/användarnära och du kommer att ha personlig kontakt med interna intressenter i kundens hela organisation samt har samarbete med tekniska specialister, driftspersonal och externa underleverantörer.
Du kommer att arbeta tillsammans med passionerade kollegor och gemensamt har ni ett brinnande intresse för IT och teknik samt för att ge en mycket god service.
Du kommer att få möjlighet att jobba med ny och spännande teknik inom en organisation som värderar kundfokus, att ha roligt på jobbet och utveckling!
Vi söker dig som har jobbat i en liknande roll och som har ett mycket stort intresse för IT. Du har lätt att uttrycka dig på svenska och engelska.
Du kommer att få användning av din kompetens inom Microsoft klient- och serveroperativsystem. Du kan installera, konfigurera och administrera operativsystem och tillhörande delar som Active Directory.
Det är meriterande om du har kunskaper inom andra produkter såsom Citrix, Exchange, SQL-server och Office365. Det är också meriterande med en grundläggande förståelse för nätverk och datakommunikation samt kunskaper om Unix/Linux, Apple Mac och mobila enheter.
Du som är serviceinriktad och tycker om mötet och samarbetet med människor kommer att trivas här. Du har en passion för att hjälpa till för att skapa bra kvalitet och hjälpa organisationen framåt samt hitta vägar fram för att lösa ett problem eller ta det vidare.
Miljön på IT- Mästaren är rätt för dig som sätter kunden i fokus och vill fortsätta utvecklas. Dina kollegor är en inspirerande grupp IT-tekniker med nära till skratt!
För mer information är du välkommen att kontakta Dan Eriksson som är teamchef i Stockholm, telefon 08-121 507 07 eller
dan.eriksson@itmastaren.se .
Urvalet sker löpande varför du är välkommen med din ansökan snarast möjligt, dock senast 12 juni.
Ansökan, märkt "Servicedesk Stockholm" skickar du till
jobb@itmastaren.se .
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-05-24ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@itmastaren.seFöretagIT-mästaren
AdressIT-mästaren
Östra Bangatan 28
70361 ÖREBRO
KontorsadressÖstra Bangatan 28
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 019-6708050
Jobbnummer 2866374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.