IT-tekniker till kundsupport
Aivo Aktiebolag / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aivo Aktiebolag i Solna Vi söker nu ytterligare en IT- och supporttekniker till vårt team.
Vi söker dig som är intresserad av och tycker det är en utmaning att arbeta med teknisk kundsupport.
Du ska tycka att det är en utmaning att lösa IT-problem och gärna ha erfarenhet av flera olika IT-miljöer. Uppgifterna består bland annat av att installera och underhålla IT-miljöer och hjälpa våra kunder med olika IT problem relaterade till våra programprodukter. Rollen innebär både first- och secondline support, vilket innebär mycket kundkontakter via telefon. Erfarenhet av fjärrstyrning av datorer vid avhjälpning av kundernas problem är meriterande. Tjänsten innebär också deltagande i bolagets utvecklingsprocess avseende våra produkter, framförallt vad gäller kravställning och test.
Arbetet sker både självständigt och i tätt samarbete med övriga anställda i Norden. Som person är du engagerad, tålmodig och serviceinriktad. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara en teknisk problemlösare som trivs i en supportfunktion med mycket kundkontakt. Du ska inte bara kunna lösa de tekniska delarna av problemen utan också i dialog med användaren kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Det är därför av stor betydelse att du är social, tålmodig, pedagogisk och kan förmedla dina kunskaper inom IT-området.
För rätt person erbjuds en utmanande roll i ett växande företag med en ledande ställning på marknaden. Tjänsten är placerad i Stockholm och kan innebära vissa resor inom Norden.
Du har någon form av universitets- eller högskolestudier inom IT/programmering och/eller minst 2 års erfarenhet från liknande roll. Din bakgrund kan också vara systemadministratör eller systemförvaltare.
Bakgrund (krav)
• Erfarenhet av MS Server 2008 R2 och tidigare versioner
• MS SQL 2008 och tidigare versioner
• IIS
• Virtuella miljöer, Citrix och liknande
• Goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
Meriterande är att ha erfarenhet av:
• Kundsupport
• .NET, PHP
• XML & XML scheman
• Testning
• Kunskaper i nordiska språk
Aivo är idag marknadsledande inom IT-stöd för professionell måltidsservice. Vi erbjuder produkter för näringsberäkning, måltidsplanering, måltidsproduktion och logistik till storkök. Våra kunder är främst kommuner, landsting och privata aktörer (som levererar till kommuner och landsting). Vi har funnits sen 1984 och verkar idag i Sverige, Norge och Finland och sysselsätter 17 personer.
All IT-utveckling, drift och support sker från vårt huvudkontor i Solna/Stockholm, vilket också är placeringsorten för denna tjänst. Eftersom bolaget inte är så stort är din sociala förmåga viktig. Vi månar om ett bra arbetsklimat.
Vi ser gärna att du har stort eget driv, är självgående och trivs i en miljö med stor entreprenörsanda och familjär företagskultur.
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan till
rekrytering@aivo.se . Endast ansökningar skrivna på svenska kommer att behandlas.
Senast den 2012-01-23 vill vi ha din ansökan.
Publiceringsdatum2012-01-04Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-01-23
Vi behandlar endast ansökningar skrivna på svenska.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@aivo.seKontaktMarie Gerlitz, Utvecklingsledare, 08-564 823 80 (Växeln), 08-564 823 83 (Direktnummer),
marie.gerlitz@aivo.seFöretagAIVO AKTIEBOLAG
AdressAIVO AKTIEBOLAG
VRETENVÄGEN 6
17154 SOLNA
KontorsadressVRETENVÄGEN 6
SOLNA
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-56482380
Jobbnummer 1120427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.