IT-Tekniker till IT-Support IT-Centrum
Division Konsult och Service / Supportteknikerjobb / Västerås
2010-07-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Tekniker till IT-Support IT-Centrum" (publicerad 2010-07-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Division Konsult och Service i Västerås,
Köping,
Sala,
Fagersta,
Uppsala eller i
hela Sverige Division Konsult och Service ansvarar för diverse servicetjänster och är en av fem divisioner inom Landstinget Västmanland. Basenheten IT Centrum är en av sex basenheter, verksamheten omfattar drift, kommunikation, systemförvaltning, support samt utveckling av IT och telefoni. Supportenheten har till uppgift att supportera, felsöka, övervaka och hantera produktionen åt administrativa och vårdnära IT-system samt att medverka i att utveckla olika IT-anknutna projekt kring olika teknikfrågor.
Vi söker nu en IT-tekniker till resultatenhet IT- support.
Publiceringsdatum2010-07-19Dina arbetsuppgifterSom medarbetare i IT-support kommer du att arbeta roterande mellan olika funktioner och roller. De främsta funktionerna är Frontoffice och Backoffice. Rollen i Frontoffice innebär att registrera ärenden i IT Centrums ärendehanteringssystem. Ärenden inkommer främst via telefon men även till viss del via e-post. Rollen innebär även att göra en bedömning och ställa en första diagnos för att kunna kategorisera och prioritera ärendet. Inom ramen för arbetet löses även ärenden av enklare karaktär. Rollen i Backoffice innebär att arbeta med felsökning och åtgärdande av inkomna ärenden samt till viss del även med rådgivning. Målsättningen är att i Backoffice lösa alla ärenden som kan lösas på distans.
Bemanningen i IT-support schemaläggs under öppettiderna 07:00--17:00 måndag till fredag, i dagsläget arbetar sex personer i IT-support och hanterar 180-250 inkommande samtal per dag
KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta i kundtjänst, vi ser helst att du har erfarenhet inom området IT-support. Din kommunikationsförmåga i tal och skrift är mycket god i såväl svenska som engelska, och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Microsoftmiljöer.
Erfarenhet av arbete med följande är meriterande:
• fjärrstöd
• Active Directory
• ärendehanteringssystem
• nätverk
• IT-säkerhet
Då arbetet är utåtriktat och innefattar mycket kontakter med såväl kunder som kollegor ställer vi stora krav på din sociala kompetens, din vilja och förmåga att arbeta i grupp samt din kommunikativa förmåga. Vi arbetar nära varandra och vi förutsätter att kunskapsöverföring är naturligt för dig. Som person är du ansvarstagande, stresstålig och har en positiv och utåtriktad läggning med en hög känsla för service.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, Heltid. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Upplysningar
Vid frågor om tjänsten: kontakta IT- tekniker Henrik Heinerwall 070- 140 58 80
Facklig företrädare
För SKTF - Thomas Lund 021-17 61 79
Välkommen med din ansökan och CV försedd med referensnummer KOS 31/2010 senast 30 juli till vår myndighetsbrevlåda:
konsult.service@ltv.se eller till Landstinget Västmanland, Division Konsult och Service, Staben, Centrallasarettet ingång 43, 721 89 Västerås,
Insända betygshandlingar återsändes ej
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Individuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-07-30
Ange följande referens när du ansöker: KOS 31/2010
Ansökan kan skickas till e-postadress:
konsult.service@ltv.seKontaktHenrik Heinerwall, IT-tekniker, 070-1405880
Facklig kontaktThomas Lund, SKTF, 021-176179
FöretagDivision Konsult och Service
AdressDivision Konsult och Service
Centrallasarettet
72189 Västerås
KontorsadressCentrallasarettet ing 43
Västerås
KontaktuppgifterTelefonnummer: 021-17 34 20
E-postadress:
konsult.service@ltv.se Jobbnummer 697032
Observera att sista ansökningsdag har passerat.