IT-tekniker till HelpDesk vik
Avesta kommun / Supportteknikerjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommun i Avesta Avesta kommun som boendeort och arbetsplats, belägen i södra Dalarna med ca 22 000 innevånare, har mycket bra förbindelser till Stockholm/Arlanda och Mälardalen.
Dalälven ger landskapet dess karaktär med den nya nationalparken â€?Nedre Dalälvenâ€? inpå knutarna, en bra grund för ett av våra profilområden som är outdoor. Vi har ett föreningsliv med både bredd och elit, inom olika sporter, och en utvecklande kultur med olika evenemang med Koppardalen som bas.
Kommunen som organisation ser det som mycket viktigt att Du som anställd ska kunna förena arbetsliv med föräldrarollen. Att kunna hitta en balans mellan arbete och hemmet. Vi är säkra på att det skapar de bästa arbetsplatserna och också de bästa familjerna. Vidare har vi ambitionen att på arbetsplatserna få en balans mellan ålder, kön och etnisk bakgrund när vi tillsätter nya tjänster.
I Avesta finns väldigt många yrkeskategorier som tillsammans arbetar för att skapa en god service till kommunens medborgare. Vi är mer än 1800 medarbetare som gör Avesta till en attraktiv stad att bo och leva i. Vi är stolta över det vi gör och kommer att ha ett stort behov av nya medarbetare framöver, främst på grund av stora pensionsavgångar de närmaste åren. En positiv utveckling inom näringslivet gör att vi också tror på en positiv utveckling för kommunen.
Publiceringsdatum2008-07-01ArbetsuppgifterVår HelpDesk består idag av två heltidstjänster. Som HelpDesk-tekniker ska du arbeta med support till våra användare på administrativa nätet och skolnätet med bland annat följande uppgifter:
• Användaradministration för skolnätet och det administrativa nätet
• Hantera och fördela ärenden i HelpDesk
• Decapus: övervakning av filer som skickas och tas emot
• Återläsning från backup vid behov
Du ska medverka till förändringsarbete med syfte att Avesta kommun ska ha en så stabil, säker och effektiv
IT-miljö som möjligt.
Du måste ha en mycket god servicekänsla samt hög stresstålighet i kombination med en god social kompetens. Vi är en liten arbetsgrupp där samarbete är viktigt för att effektivt kunna utföra våra uppdrag.
KvalifikationerDu skall ha dokumenterad kunskap och erfarenhet av:
• MS Active Directory
• MS Office 2003
• MS Exchange 2003
• MS Windows XP
Arbetstider och omfattningVikariat, tillträde: 2008-09-01
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-08-08
Vikariat 1-1,5 år
IT-enhetens ansvarsområde
IT-enhetens huvuduppgift är att förse kommunen med kvalificerat IT-stöd och ansvara för standarder och infrastruktur samt de gemensamma stödsystem som IT-enheten förvaltar. Detta innefattar anskaffning, konfigurering, drift och underhåll av ingående systemkomponenter. Enheten ansvarar också för Avesta kommuns användarstöd i en sk. HelpDesk. Från och med 1 januari 2005 har dataenheten ansvar för både för det administrativa nätet och skolnätet.
Avesta kommun har i dag ett 40-tal servrar med Windows 2000/2003.
På klientsidan har vi Windows XP.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnnika Sundström, 0226-645456
Facklig kontaktSKTF Anna Holmqvist, 0226-64 5115
FöretagAvesta kommun
AdressAvesta kommun
77481 Avesta
Jobbnummer 262560
Observera att sista ansökningsdag har passerat.