IT-tekniker sökes till Servicedesk IT och Telefoni, Halmstad
Region Halland, IT Servicedesk / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, IT Servicedesk i Halmstad,
Varberg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
Servicedesk IT och Telefoni Halmstad söker nu en medarbetare med intresse för att arbeta med IT-teknisk support. Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Publiceringsdatum2017-10-06ArbetsuppgifterServicedesk IT och telefoni arbetar för att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Vårt mål är att lösa så mycket som möjligt på distans. Vi jobbar i huvudsak med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla t.ex. patientuppgifter.
Dina primära arbetsuppgifter innebär att bemanna Region Hallands Servicedesk IT och Telefoni - Teknisk support:
• Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka; då Servicedesk har öppet mellan kl. 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
KvalifikationerVi söker dig som har som lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena. Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office är ett krav. Kunskap om TCP-IP nätverk och AD samt om Region Hallands IT-miljö är meriterande. Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen eller liknande är också meriterande.
Vi ser att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.
Mycket goda kunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift förutsätts.
B-körkort erfordras.
ÖVRIGT
Löneanspråk anges i ansökan.
Ansökan skall vara skriven på svenska.
Välkommen med din ansökan!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-05
Ange följande referens när du ansöker: RGS 62/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBojana Radovanovic Simeon 035-13 65 58
FöretagRegion Halland, IT Servicedesk
AdressRegion Halland, IT Servicedesk
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30185 Halmstad
Jobbnummer 3737257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.