IT-tekniker onsite till Borlänge
Transportstyrelsen / Supportteknikerjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Borlänge,
Nora,
Västerås,
Örebro,
Karlstad eller i
hela Sverige Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
IT-avdelningen är på väg mot framtiden och vi utvecklar ständigt vår verksamhet. Vi söker nu dig som har starkt kundfokus och är redo för att ta stort ansvar. Du drivs av att ge bästa möjliga support och service till våra slutanvändare. Vi arbetar i ett ärendehanteringssystem där vi hanterar alla ärenden och åtgärder enligt processer baserade på ITIL.
Transportstyrelsen finns på 13 orter i hela landet, från Arjeplog i norr till Malmö i söder, vilket innebär att du kommer att resa en hel del i tjänsten för att stötta våra slutanvändare på plats.
Sektionen för kontors-IT och support tillhör IT-avdelningen och består av 23 medarbetare. Vi har i uppdrag att utifrån verksamhetens behov tillhandahålla användarvänliga och moderna IT-tjänster, IT-stöd och produkter inom området användarnära IT.
Du kommer att
• arbeta med installation och levererans, felsökningsåtgärder av datorer och skrivare samt övrig kringutrustning på plats och via telefon
• genomföra felsökningsåtgärder av IT- och telefonirelaterade ärenden, konferensrumsutrustning, videokonferenssystem samt dess kringutrustning och stödsystem, basapplikationer och bakomliggande infrastruktur
• ta fram lathundar och information om den IT-tekniska utrustningen till myndighetens interna servicedesk samt användarna av utrustningen
• medverka i större och/eller komplexa uppdrag/projekt
• fånga myndighetens behov gällande IT- och telefonisupport, omvärldsbevaka området och kontinuerligt förbättra vår leverans.
Om du ska trivas hos oss...
• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• akademisk utbildning inom IT-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
• erfarenhet av arbete med komplexa IT-miljöer inom en större organisation
• erfarenhet av installations- och felsökningsarbete inom IT- och telefoniområdet
• mycket goda kunskaper av standardiserade större klientmiljöer i företagsmiljö baserade på Microsoft Windows OS (Windows 7 och senare versioner) MS Active Directory och hantering av group policy, SCCM 2012 r2, MS Office, hårdvara, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö, digitala skärmar, projektorer headset mm.
• du kommunicerar obehindrat i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• körkortsbehörighet B.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av deployment, MSI-paketering och distribution i en Microsoft-standardiserad enterprise-miljö
• arbetat inom serveradministration t.ex. Microsoft server 2012, samt VMware, Citrix XenApp
• erfarenhet från att arbeta i projekt/uppdrag och liknande arbetsformer
• erfarenhet av att arbeta enligt processer baserade på ITIL/PM3.
Vi vill att du
• är ansvarstagande, strukturerad och har ett stort eget driv
• motiveras av att vara effektiv och brinner för att vara serviceinriktad och bemöta våra slutanvändare på ett professionellt och pedagogiskt sätt
• har förmågan och vilja av att skapa goda resultat i samarbete med övriga kollegor
• är kommunikativ; du gillar att skriva, berätta och förklara för olika målgrupper
• har förmågan att ställa om efter behov och blir sporrad av att ditt arbete varierar mycket från dag till annan
• är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är tillsvidare med placering i Borlänge, tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef, Paresh Dodia, 010-495 60 05
paresh.dodia@transportstyrelsen.seSaco, Maria Sahlén-Eriksson och ST, Leena Sutela nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 11 januari 2017 märkt med referensnummer TSG 2016-3826. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-12-20ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
BOX 267
78123 Borlänge
KontorsadressBOX 267
Jobbnummer 3223823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.