IT-Tekniker med inriktning telefoni
Landstinget Västernorrland, Support / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Västernorrland, Support i Sundsvall,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Landstinget Västernorrland arbetar för liv och hälsa och är en av länets största arbetsgivare.
Landstinget Västernorrland har i sin organisation bland annat tre sjukhus och ett antal vårdcentraler och folktandvårdsmottagningar i länet. Förutom det tillkommer ett antal servicefunktioner som ska vara ett stöd till vården. IT-avdelningen är en länsövergripande leveransorganisation som består av funktionsområdena Service Desk, vårdsystem, infrastruktur, administrativa stödsystem. Service Desk är etablerad i Örnsköldsvik, Sollefteå och Sundsvall. Totalt är det ca 7000 anställda inom Landstinget Västernorrland.
Landstinget Västernorrland verkar för en drogfri arbetsplats.
Publiceringsdatum2014-02-18ArbetsuppgifterLandstinget Västernorrland söker en IT-tekniker med inriktning telefoni till Service Desk.
Du är kundens första kontakt och ger support till användare via telefon och e-post. Dina uppgifter blir att reistrera i vårt ärendehanteringssystem, lösa incidenter av varierande svårighetsgrad, dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet. Vi strävar efter att ha hög teknisk kompetens inom supportgruppen och lösa ärenden vid första kontakt. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Rådgivning/problemlösning för användare vad gäller utrustning och tjänster inom telefoni- och IT-området.
• Inköp av telefonapparater och kringutrustning för telefoni
• Dokumentera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet
• Administrera/underhålla ett antal växel- och managementsystem avseende registervård och programmering av tjänster och funktioner
• Teknik- och systemstöd för våra telefonister
• Hantera felmottagning och felavhjälpning i växlar, stödsystem, nät och telefonutrustning omfattande felanmälan, bevakning och uppföljning
• Ge drift- och användarinformation
• Felsökning på klienter och fjärrstyrning av användares datorer när det gäller PC, nätverk och applikationer
KvalifikationerVi söker dig som är serviceinriktat och har förmåga att sätta sig in i och förstå kundens behov. Du har ett strukturerat arbetssätt och en effektiv problemlösningsförmåga.
Du bör ha en IT-relaterad eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som IT-tekniker/telefonisupport.
Goda kunskaper om fastighetsnätverk/korskopplingar samt system för användaradministration.
Erfarenhet av telefoniområdet samt ITIL-processer och tillämpning av dessa är meriterande.
Inom Service Desk hanteras även IT-relaterade fel och ärenden och därför är det meriterande om du har erfarenhet inom IT.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-07
Placeringsort enligt överenskommelse.
Observera att din ansökan ska sändas in via vårt e-rekryteringsverktyg Offentliga jobb.
Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Ange följande referens när du ansöker: 14LS1441
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Sandberg, Funktionsområdesansvarig Telefonisupport/Servicede
jenny.sandberg@lvn.seFacklig kontaktOve Granholm, Vision 060-180728/070-6465009
ove.granholm@lvn.seLena Lindström Sundin, SACO 0611-80362
FöretagLandstinget Västernorrland, Support
AdressLandstinget Västernorrland, Support
87185 Härnösand
Jobbnummer 1783353
Observera att sista ansökningsdag har passerat.