IT-tekniker kom och jobba hos oss med it-inköpsfrågor!

Trafikverket / Inköpar- och marknadsjobb / Borlänge
2025-11-10


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Som IT tekniker inom IT-inköp på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.

IT-tekniker kom och jobba hos oss med it-inköpsfrågor!

Publiceringsdatum
2025-11-10

Dina arbetsuppgifter
Vi behöver förstärka vårt it-inköpsteam och söker dig som vill jobba tillsammans med oss 5 engagerade och positiva kollegor. Vi arbetar med it-inköpsfrågor kopplat till arbetsplatsen från avtalade leverantörer. I tjänsten ingår livscykelhantering av utrustning för den administrativa och operativa arbetsplatsen. Livscykelhantering innefattar bland annat prognosarbete, uppföljning och registervård. Vi jobbar även med vår beställningsportal där du till exempel svarar på frågor om produktval, underhåller standardsortimentet och hanterar specialbeställningar. Vissa produkttester och utvärderingar kan också förekomma.
En dag på jobbet kan se ut så här:
Du arbetar i vårt ärendehanteringssystem med ärenden som berör beställningsfrågor, du granskar inkomna beställningar så de stämmer med uppsatta riktlinjer. Du ser också till att informationen om våra produkter i beställningsportalen är uppdaterad, du bevakar leveransstatus, upprätthåller våra utrustningsregister och medverkar i forum tillsammans med våra leverantörer. I vårt livscykelhanteringsarbete är det i det närmaste daglig kontakt med våra användare för uppföljning och du kommer också att arbeta med planering och initiering av datorutbyten. Vi har tät dialog med andra aktörer inom IT-arbetsplatsområdet för att effektivisera verksamheten och du kommer också att delta i utvecklings- och förbättringsarbete för att automatisera enklare arbetsuppgifter och rutiner.

Övrig information

Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Vänligen bifoga ett uppdaterat CV då det ligger till grund för urvalet i den här processen.
Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan.
#LI-Hybrid
För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter.

Kvalifikationer
Vem är du?
du är noggrann och strukturerad
du är hjälpsam och trivs med att samarbete med kollegor
har god problemlösningsförmåga
du anpassar dig enkelt och arbetar konstruktivt med bibehållet lugn till nya omständigheter

Vi söker dig som
har arbetat med användarsupport inom it-området
har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, t ex Remedy ITSM
har arbetat med livscykelhantering av it-produkter
har goda kunskaper i MS Excel
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du
har erfarenhet från arbete med IT-inköp
har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet

Så ansöker du
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2025:311".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Rekryterande chef
Sofie Nordqvist
0101238037

Jobbnummer
9597170

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: