IT-tekniker

Lidl Sverige KB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 150 butiker runt om i Sverige.
Lidl har etablerat sig på den svenska marknaden och fortsätter att växa. För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Våra kunder ska bara betala för det som de får med sig hem.

Publiceringsdatum
2010-12-03

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en IT-tekniker till vårt huvudkontor i Solna.
Du kommer att tillhöra Lidl Sveriges centrala IT-avdelning som idag består av fyra personer. IT-avdelningen ansvarar för hela infrastrukturen och samarbetar med IT-avdelningarna i övriga Europa.
I din roll kommer du att arbeta med övervakning, underhåll, servicebeställningar och support för våra butiker, centrallager, fastighetskontor samt huvudkontoret. Du kommer även att bli involverad i projekt samt på sikt även driva egna projekt. Du kommer att ha mycket kontakt med vår centrala IT-avdelning på vårt huvudkontor i Tyskland. Många av projekten drivs i samarbete med Tyskland eller något annat land i Europa. IT avdelningen har också nära samarbete med avdelningen för informationssystem och medverkar vid tester och implementeringar av olika affärssystem.

Profil
Du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom IT och gärna några års relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper inom Microsoftmiljö, AD och hårdvara samt inom nätverk och kommunikation. Det är meriterande med erfarenhet och kunskaper inom något av följande områden: Cisco's nätverksprodukter och VoIP, CA, Lotus Notes / Domino, Virtualisering (VMware), SAN, SQL och ITIL.
Du kan arbeta under eget ansvar, har stor drivkraft, en hög ambitionsnivå och har lätt för att lära dig nytt. Vi söker dig som brinner för service och support och är beredd på att ta i där det behövs. Eftersom en del tjänsteresor till våra butiker och lager förekommer bör du vara flexibel.
Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift och är bra på att kommunicera effektivt. Kunskaper i tyska är meriterande.
Vi erbjuder
Tjänsterna är en tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtalet för tjänstemän i detaljhandeln. Vi följer kollektivavtalet när det gäller lönenivåer, övertidsersättning och andra förmåner.
Vi eftersträvar en blandad ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.
Är du vår nästa IT-tekniker?
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida www.lidl.se. Gå in på vår hemsida och klicka på "Jobb". Klicka på önskad tjänst och sök via länken "Sök jobb online" som du hittar längst ner i annonsen. Där fyller du i formuläret och kan bifoga ditt CV och ditt personliga brev i pdf- eller word-format. Du får gärna även bifoga ett foto. Kopior på betyg och liknande tar du med till en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är den 20 december 2010.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-5555 7000. Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
• SOLNA

Jobbnummer
793388

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: