IT-tekniker

Linnéuniversitetet / Supportteknikerjobb / Växjö
2025-02-25


Visa alla supportteknikerjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linnéuniversitetet i Växjö, Uppvidinge, Nybro, Kalmar, Västervik eller i hela Sverige

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat - och du är inbjuden.

Change starts here!

Letar du efter ett utvecklande jobb i en inspirerande miljö? På Linnéuniversitetet möter du studenter mitt i sitt livs kanske viktigaste utvecklingsperiod. Du möter engagerade forskare med passion för det de gör. Tillsammans bildar vi en arbetsplats full med möjligheter och framtidstro.

Vi arbetar med samhällsutveckling där vi genom IT skapar moderna och digitala förutsättningar för studenter, personal och forskare. Vår IT miljö är komplex och spänner över olika arbetsområden, från support, daglig drift, förvaltning till utveckling. Vi arbetar med effektiviseringar, samverkan och kontinuerlig utveckling för att ge bättre IT-stöd till universitetets olika verksamheter.

Vi är cirka 60 medarbetare fördelat på tre sektioner, IT-support, IT Drift och infrastruktur och IT Utveckling och förvaltning. Vi är placerade både i Växjö och Kalmar. Det är sektionen IT-support som behöver förstärkning med en IT-tekniker.

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker hos oss blir du en viktig del av vår supportorganisation och arbetar i en dynamisk och lärorik miljö. Tillsammans med dina kollegor levererar du service och support till både personal och studenter, och säkerställer att våra användare får bästa möjliga stöd i en komplex IT-miljö.

Din roll innebär att ge teknisk support via telefon, e-post och personliga möten vid våra supportdiskar. Du kommer att lösa användarnas IT-relaterade problem, guida dem genom olika digitala verktyg och tjänster samt säkerställa att de känner sig trygga och bekväma med tekniken. En viktig del av arbetet är att på ett pedagogiskt och professionellt sätt hjälpa våra användare att förstå och använda våra IT-lösningar och du kommer att mötas av en spännande och omväxlande arbetsmiljö.

I din roll kommer du också att hantera ärenden genom vårt ärendehanteringssystem och säkerställa att de följs upp.

En viktig del av arbetet är att ge support för Microsoft 365, där du hjälper användare med program som Word, Outlook och Teams, samt hanterar säkerhetsfrågor såsom multifaktorautentisering (MFA).

Kvalifikationer
Vi söker dig med lägst gymnasieexamen och erfarenhet från arbete av support i större komplexa IT-miljöer. Du har goda kunskaper i Microsoft 365 och dess applikationer. Du ska ha god social kompetens och en väl utvecklad pedagogisk förmåga.

Meriterande om du har:

• God telefonvana i en Servicedesk
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem (meriterande med kunskaper i Easit)
• Erfarenhet att administrera ett ärendehanteringssystem (meriterande med dessa kunskaper i Easit)
• Grundläggande förståelse för IT-säkerhet, inklusive hantering av MFA
• Moodle eller liknande e-lärandeplattformar
• God förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera ärenden parallellt
• En serviceinriktad och problemlösningsfokuserad inställning, med förmåga att kommunicera tekniska lösningar på ett enkelt sätt
• God kunskap i ITIL
• Support i större komplexa IT-miljöer, gärna inom offentlig verksamhet.

Vi söker dig som brinner för service, som strävar efter ständiga förbättringar att inspirera till ansvarstagande och samarbete över gränserna. Detta är något som vi ser som en viktig framgångsfaktor inom vår organisation.

Du har ett stort engagemang, servicekänsla och en god pedagogisk förmåga. Du har innovativ förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Som person är du utåtriktad med ett positivt synsätt och har lätt att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Du är van att dokumentera dina arbetsuppgifter väl. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställning: tidsbegränsad på 6 mån med möjlighet till eventuell förlängning.
Tillträde: snarast efter överenskommelse. Placeringsort Kalmar eller Växjö.

Information lämnas av:
Tf sektionschef Lina Warme, tel: 0480-44 63 38, lina.warme@lnu.se
HR-partner Marie Kalebsson, tel: 070-2879801, marie.kalebsson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel på tfn: 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 19 mars!
Ansökan ska innehålla CV och personligt brev.

Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen.

Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linnéuniversitetet (org.nr 202100-6271), http://www.lnu.se

Jobbnummer
9187327

Prenumerera på jobb från Linnéuniversitetet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linnéuniversitetet: