IT-tekniker
Avesta kommunkansli / Supportteknikerjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?
IT-enhetens huvuduppgift är att förse kommunen med kvalificerat IT-stöd och ansvara för standarder och infrastruktur samt de gemensamma stödsystem som IT-enheten förvaltar. Detta innefattar anskaffning, konfigurering, drift och underhåll av ingående systemkomponenter. Avesta kommun har i dag ett 100-tal servrar med Windows 2008/2012. På klientsidan har vi Windows 7 samt Windows 8.1.
Enheten består av en liten grupp på 10 personer som jobbar hårt mot gemensamma mål och har till uppgift att säkerställa en säker drift av kommunens IT-miljö inom både administration och skola. Enheten ansvarar för Avesta kommuns användarstöd i en s.k. Helpdesk.
Tycker du att arbetet som IT-tekniker är bland det roligaste som finns? Ta då chansen och möjligheten att utvecklas ytterligare inom arbetet tillsammans med oss här på IT-enheten i Avesta!
Publiceringsdatum2017-02-17ArbetsuppgifterDu ska företrädesvis ingå som resurs i vår Helpdesk, samt arbeta med drift av pc, skrivare/kopiatorer, servrar hos Avesta kommun.
I arbetet ingår också att aktivt följa utvecklingen vad gäller hård- och mjukvara. Du ska medverka till förändringsarbete med syfte att Avesta kommun ska ha en så stabil, säker och effektiv IT-miljö som möjligt.
KvalifikationerVi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning med inriktning mot IT eller systemvetenskap.
Du som söker ska ha tidigare erfarenhet från arbetet med IT-support samt ha en dokumenterad erfarenhet och kunskap inom följande områden:
• MS Active Directory
• MS Windows klienter
• MS Exchange
Vi ser det som meriterande om du har kunskap inom följande områden:
• MS Windows 2008/2012 Server
• Mobilitet, IOS, Android, Windows mobile
Det vore också önskvärt om du också har kunskaper inom alla eller några av följande områden:
• Oracle
• MS SQL Server
• Citrix
• SCCM
För att klara arbetet i Helpdesk på bästa sätt är du serviceinriktad och relationsskapande. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa och anstränger dig för att leverera lösningar.
Du är bra på att samarbeta och lyssnar, kommunicerar och löser uppgifter på ett smidigt sätt. Du ser det som en utmaning att lösa komplicerade problem och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren.
Arbetet innebär också att du jobbar med och följer fattade beslut, mål, policyer och riktlinjer samt tar ansvar för ditt arbete och driver dina processer vidare.
Arbetet kräver också att du kan utrycka dig väl i både tal och skrift i det svenska språket.
Du behöver också ha B-körkort då vissa arbetsuppgifter kräver att du måste lösa dem på plats ute i verksamheten.
ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: C11426/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGöran Ecström
goran.ecstrom@avesta.se 0226-645034
Annika Sundström 0226-64 54 56
FöretagAvesta kommunkansli
AdressAvesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta
Kontorsadress77481 Avesta
Jobbnummer 3328225
Observera att sista ansökningsdag har passerat.