IT-supporttekniker till Kundservice

Kalmar kommun, Kommunledningskontoret / Supportteknikerjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret i Kalmar

Kalmar växer och vi är snart 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.

Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.

Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.

Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!

Nu söker vi ytterligare en IT-supporttekniker till Kundservice.


Publiceringsdatum
2019-05-20

Arbetsuppgifter
Servicedesk på IT är navet i vår serviceorganisation. Hit vänder sig kommunens anställda med sina IT-relaterade problem, beställningar och frågor. Som IT-supporttekniker kommer du att arbeta i 1:a och 2:nd line support och fungera som ett användarstöd via bland annat telefon, för att hjälpa användarna med IT-relaterade frågor och problem. Det innebär också att du kommer att få arbeta med löpande ärendehantering, behörighetsadministration och dokumentation. Arbetet kräver att du snabbt kan orientera dig i olika datasystem.
Vissa resor förekommer till våra kunders lokaler för åtgärdande av problem eller beställning.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med IT-inriktning eller har arbetslivserfarenhet inom området. Har du högre utbildning inom IT är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper om Microsoft Windows 7/10 - operativsystem för klienter, Microsoft Office 2010 och senare. Meriterande är kunskap om Active Directory och om du har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk.
För oss är det viktigt att du har användarfokus och en god servicekänsla samt alltid ger ditt yttersta för att ge användaren det lilla extra. Som person är du engagerad, lyhörd och trygg i dig själv. Du anstränger dig för att leverera lösningar och trivs i en social roll med många kontaktytor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.

Före anställning ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister inlämnas. Blankett för beställning finns på www.polisen.se

ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.

Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Viss schemalagd beredskap förekommer för kvällar, helger och tidiga mornar. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: A855567
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Hagerth von Wendel 0480-45 14 13

Företag
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret
Box 611
39126 Kalmar

Kontorsadress
Östra Sjögatan 18 39126 Kalmar

Jobbnummer
4799863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kalmar kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret: