IT-supporttekniker till Göteborgs Stads Utbildning
Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen i Göteborg Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux samt studie och yrkesvägledning. Vår vision är att Göteborg ska vara en ledande kunskapsstad med utbildning i världsklass. I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där elever och medarbetare är delaktiga.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2012-05-08ArbetsuppgifterUtbildningsförvaltningen befinner sig i en spännande utvecklingsfas med en reformerad gymnasieskola och kraftig expansion av IT-relaterad utrustning hos elever och personal. Avdelningen är indelad på 3 IT-serviceområden och består av 21 personer som ger service och support till 2100 anställda, 16500 elever och ca 8000 datorer.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara att via telefon och e-post hjälpa användare med IT-relaterade problem samt att koordinera och fördela ärenden samt följa upp att ärenden utförs och återkopplas inom fastställd servicenivå.
Vidare ingår att arbeta proaktivt med uppföljning av ärenden samt att ta egna initiativ till att förbättra och utveckla supportarbetet inom serviceområdet. Delar av arbetet innebär felsökning och åtgärder på plats hos användaren.
Arbetet är delvis schemabundet för att kunna täcka upp kundsupportens öppettider.
KvalifikationerVi vill att du har gedigen erfarenhet av att arbeta med IT-support och att du är van vid att registrera och följa upp ärenden samt arbeta mot uppsatta mål. Du har goda kunskaper inom Windows OS (Win7), officeprogrammen samt mobil teknik (iOS och Android).
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, positiv och trivs med att ha många bollar i luften. Du är pedagogisk och har lätt att förklara för personer på olika kunskapsnivåer. Du har lätt för och inser betydelsen av struktur, ordning och dokumentation. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och har god samarbetsförmåga då du kommer att arbeta i grupp.
Arbetet ställer därför krav på såväl hög serviceförmåga som datatekniskt kunnande och att du håller dig uppdaterad om teknik som används av elever och personal.
Meriterande är kunskaper om IT-ramverk såsom ITIL/Cobit samt felsökningskunskaper och kunskaper om Novells supportverktyg Zenworks, ConsoleOne och iManager samt inom IBM Lotus Notes.
Då vi eftersträvar en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-06-15 Tillträde snarast enligt överenskommelse., upphör: 2012-12-31
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-22
Ange följande referens när du ansöker: A270897
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Breitholtz, 031-3670333,
fredrik.breitholtz@educ.goteborg.seLars Hermansson, 031-3670028,
lars.hermansson@educ.goteborg.seFacklig kontaktIngela Wehrnlund, 031-367 22 04
Anders Forsman, 031-367 01 82
FöretagGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
40482 Göteborg
Jobbnummer 1236869
Observera att sista ansökningsdag har passerat.