IT-supporttekniker till Audika

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-03-27

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Audika.

Om företaget
Audika ägs av Demant som är en dansk hörselkoncern som grundades 1904. Audika driver ett 30-tal hörselkliniker med cirka 100 legitimerade audionomer och totalt cirka 200 medarbetare i Sverige. De är auktoriserade av regionerna i Stockholm, Skåne, Uppsala och Östergötland och driver fem privata kliniker i Västerås, Kalmar/Karlskrona, Göteborg, Örebro och Gävle. Hos Audika får du på en professionell arbetsplats, där du tillsammans med engagerade kollegor hjälper fler människor att höra bättre varje dag. Deras gemensamma värdegrund, som är basen för allt de gör, består av fyra delar: de skapar förtroende, de är lagspelare, de skapar innovativa lösningar och tillämpar en kan-göra-attityd. Deras vision är att hjälpa fler att höra bättre.

Audika söker nu en person till IT-supporten på huvudkontoret i Sundbyberg i Stockholm. Du kommer vara delaktig i ett team på två personer och har ansvar för IT-supporten för ca 200 användare och runt 400 datorer. Du kommer dagligen hantera ärenden där användarna behöver stöd och support i deras IT -miljö.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-supporttekniker erbjuder du teknisk support för Audikas medarbetare. Du hanterar ärenden kopplat till hårdvara, programvara och nätverksproblem via ärendehanteringssystemet samt är tillgänglig när medarbetare ringer in och efterfrågar hjälp. Vidare assisterar du vid installation, konfiguration och underhåll av hårdvaru- och programvarukomponenter och säkerställer att alla audiologiska och IT-system är uppdaterade och funktionsdugliga. Du deltar i övervakning av IT-system, nätverk och skrivare och arbetar proaktivt för att identifiera och adressera potentiella utmaningar för att säkerställa optimal prestanda. Du arbetar aktivt med IT- och andra affärsstödsteam i olika projekt och bidrar med insikter och teknisk kompetens till initiativ som systemuppgraderingar och implementeringar. Till sist ansvarar du för skapandet och upprätthållandet av omfattande IT-dokumentation, inklusive detaljerade standardiserade arbetsmetoder och felsökningsguider. I rollen har du både intern och extern kontakt och ett tätt samarbete med övriga supportavdelningen.

• Leverera tekniskt stöd och effektiv respons till användares förfrågningar och incidenter gällande IT-miljön
• Vid behov prioritera och rapportera problem till Globala IT-teamet
• Samarbeta nära med supportavdelningen och övriga medarbetare för att implementera och förbättra driftsprocedurer, bidra till skapandet av en robust och pålitlig miljö

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av PowerShell och SCCM
• Erfarenhet av Active Directory och/eller Windows, virtualisering (Hyper-V) är meriterande
• Erfarenhet av Connectwise Automate är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

För att lyckas i rollen hos Audika det viktigt att du har ett genuint intresse för datorer och teknik samt är villig att kontinuerligt lära dig mer för att kunna hantera en mångfald av IT-relaterade frågor och problem från användarna. Du trivs i en roll där du strukturerar och driver ditt eget arbete framåt och ser det som motiverande att ta egna initiativ. Vidare har du viljan och intresset att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en social roll med många kontaktytor och har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Sundbyberg, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sara Arvidsson
sara.arvidsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8572717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: