IT-supporttekniker sökes till Arenakoncernen
Impact i Aktriva AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Impact i Aktriva AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Täby,
Uppsala eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-03-29Om tjänstenVi söker en supporttekniker som vill stötta upp vår internservice med IT-relaterade frågor.
Inom koncernen är vi c:a 600 medarbetare som finns på ca 80 kontor utspridda över hela landet och som har frågor och behöver hjälp med IT-relaterade ärenden. Användarsupport ges via telefon, mail, fjärrstyrning och direkt med kollegorna på Stockholmskontoret.
Inkomna ärenden kan vara rörande datorer, nätverk och applikationer. Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem. Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, nätverk och applikationer. Du ansvarar för WLAN beställningar, alla internetaccess beställningar och övriga arbetsbeställningar till kontoren i landet.
Vi arbetar i Microsoft baserad företagsmiljö med Windowsplattform, Office 365, molntjänster och Share-point. Därutöver har vi ett antal applikationer. Vi arbetar både med PC och Mac.
Vi vill att du medverkar i projekt- och utvecklingsarbete för att bidra med teknisk expertis från IT-området. Du kommer att ingå i Internservice som består av 9 personer och rapportera till chefen för Internservice.
ProfilDu har arbetat inom IT-support som IT-tekniker eller IT-konsult i minst tre år.
Du är en god administratör som gillar att hålla ett högt tempo, en positiv person som arbetar på ett flexibelt och lösningsorienterat sätt och är medveten om att ingen arbetsdag är den andre lik.
Du är serviceinriktad, kommunikativ, social och pedagogiskt och trivs i en dynamisk miljö med stora möjligheter att påverka och utvecklas.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får ta ansvar i din yrkesroll.
Vi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm med en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med våra systerföretag Arbetslivsresurs, Arena Personal och Impact Sverige. Tjänsten är placerad i Stockholm, som har det största kontoret, där vi är omkring 75 personer från de fyra företagen. Våra ljusa, fina lokaler ligger nära Centralstationen, mitt i Stockholm där vi arbetar tillsammans i en aktivitetsbaserad arbetsmiljö. Vi har gemensamma värderingar kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete.
Om du är en lagspelare som vill utvecklas i en dynamisk miljö kommer du att trivas hos oss.
Om verksamheten
I Arenakoncernen ingår fyra varumärken, Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class. Arenakoncernen är en komplett specialist i personalfrågor för företag och organisationer i Norden. Vi har ett 80-tal kontor rikstäckande i Sverige och Norge och sysselsätter hundratals anställda. Vi stärker organisationer, grupper och individer när det gäller rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning eller arbetslivsinriktad rehabilitering. Hösten 2015 förvärvade vi World Class som arbetar med helhetshälsa mot både individer och företag.
Så ansöker duRekryteringskonsult Ulla Mogard, Impact Sverige, ansvarar för detta uppdrag. Då urvalsprocessen sker löpande, och vi hoppas på snabb tillsättning är vi tacksamma om du skickar din ansökan så snart som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta Ulla Mogard på 08- 587 117 44.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-09
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3242
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlla Mogard 08-58711744
ulla.mogard@impactsverige.seFöretagImpact i Aktriva AB
AdressImpact i Aktriva AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 7, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2749644
Observera att sista ansökningsdag har passerat.