IT-supporttekniker, 24/7, till Advania

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker, 24/7, till Advania" (publicerad 2016-04-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Advania är med sina över 1000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.

Wise IT hjälper Advania att förstärka deras servicedesk med ytterligare medarbetare i och med att de utökar sin IT-support till en 24-7 tjänst. Till en början kommer du att vara anställd av Wise IT som konsult sedan kommer du att övergå och bli fastanställd hos Advania. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Advanias huvudkontor i Liljeholmen.

Publiceringsdatum
2016-04-01

Dina arbetsuppgifter
Här är tjänsten för dig som vill arbeta med avancerad problemlösning på 2nd line nivå, och ha mycket eget ansvar! Vi har anställt fyra nya medarbetare till gruppen på 6-7 tekniker. Nu har du möjligheten för Advania tar in ytterligae en till.

Arbetet är främst dagpass och vissa kväll/natt som följs av några dagar ledigt. Tjänsten är heltid men i och med kväll/nattpass blir det cirka 35 h/v. Du kommer att jobba dagtid i servicedesken med kollegorna där ni löser ärenden åt företagskunderna. På kvälls- och nattid arbetar du självständigt med mer avancerade ärenden som tar längre tid att lösa, där du får grotta ner dig rejält. För kvällar och helger utgår även ett ob-tillägg ovanpå grundlön.

Utbildning och erfarenhet
Då problemlösningen är avancerad passar tjänsten dig som tidigare arbetat med IT-support och är trygg i rollen. I och med att du arbetar mycket självständigt behöver du kunna ta ansvar och hålla dig lugn och fokuserad när kritiska situationer uppstår men självklart finns hjälp att tillgå.

Formella krav
Vi söker dig som har minst 2 års arbetserfarenhet av teknisk support och har IT-gymnasium och /eller har YH-utbildning i grunden.

• Active Directory
• Ärendehanteringssystem
• Citrix
• Windows Server 2008/2012
• Översiktlig kunskap om infrastruktur
• Klientplattform
• Windows 7
• SCCM är meriterande

Är det här rollen för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.
Vid frågor gällande tjänsten, kontakta kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se

Ansökan tas emot på Wise IT:s hemsida.
Vi ser fram emot Din ansökan!

Om företaget
Wise IT är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Läs mer om oss på www.wiseit.se .

Wise IT - Rätt människa inom IT

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1358
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Reisner
Anne Eklöf

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2757826

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: