It-Supporttekniker
Kinnarps AB / Supportteknikerjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kinnarps AB i Falköping,
Skövde,
Mullsjö,
Habo,
Jönköping eller i
hela Sverige Vill du ingå i teamet som levererar förstklassig IT-support?
Utmaningen
Som IT-supporttekniker ingår du i teamet som ansvarar för all support till Kinnarpskoncernens medarbetare i frågor inom IT-området. Du möter en varierad vardag där ditt uppdrag är att med ett stort kundfokus leverera första och andra linjens support till våra kunder runt om i världen. Arbetsuppgifter som du främst arbetar med är kundbemötande, installation, felsökning och konfigurering. I rollen ingår också deltagande i projekt och andra aktiviteter inom IT. Våra kunder möter du via mail, telefon eller vid personligt möte. Vi arbetar enligt ITIL med ett strukturerat ärendehanteringssystem för att effektivt hantera och följa upp inkommande ärenden. För oss är det viktigt att stödja verksamhetens utveckling och att ständigt förbättra våra processer och service. I rollen ingår också att vara vår Incident manager, där du ansvarar för att driva incidentprocessen framåt. Resor kan förekomma. Beredskap ingår i rollen.
Publiceringsdatum2019-02-12Bakgrund Vi söker dig som har akademisk utbildning inom IT eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetslivserfarenhet från IT-support är detta meriterande. Du bör även ha goda kunskaper om Windows-miljöer. Du hanterar svenska och engelska obehindrat i tal och i skrift. Då våra kunder finns på flera geografiska orter är B-körkort ett krav.
Är du den vi söker?
För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker är det av yttersta vikt att du är kundfokuserad, har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta med andra. Du är glad, öppen och positiv till sättet och har en vilja att förstå kundens behov. Att nå uppsatta mål och komma till avslut inom utsatt tid är något som driver dig. Självklart har du också ett stort IT-tekniskt intresse.
Vad gör detta till din utmaning?
Vi vill att du berättar för oss vad det är som gör jobbet som IT-supporttekniker till just din utmaning. Vad är det som lockar dig och vad tänker du kring rollen? Berätta helt enkelt för oss varför du vill anta utmaningen!
Tillträde Snarast
Placeringsort Kinnarp
Varaktighet Tillsvidare, provanställning tillämpas
Arbetstid Heltid, dagtid
Vill du veta mer?
Kontakta rekryterande chef Sven Hellberg vid IT, tel. 0515-383 07. Du kan även kontakta Åsa Thell vid HR/Personnel, tel. 0515-382 44.
Fackliga representanter: Unionen/Christian Harrysson, tel. 0515-382 15. Kinnarps Akademikerförening/Christian Lindström, tel. 0515-382 50. Ledarna/Dennis Erixon, tel. 0515-381 62.
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-03-03. Ansök redan idag, urval sker löpande.
VILKA ÄR VI?
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson och är än i dag ett helägt familjeföretag.
Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar och driver försäljning i ca 40 länder.
På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.
Kinnarps erbjuder inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar.
Läs mer på
www.kinnarps.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare, provanställning tillämpas Dagtid Heltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKinnarps AB
AdressKinnarps AB
Industrigatan 1
52173 Falköping
KontorsadressIndustrigatan 1, Kinnarp
Jobbnummer 4608249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.