IT-supportchef

Skellefteå kommun, Support och lokaler / Datajobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå

Vi söker en Supportchef till IT och verksamhetsutveckling som vill bli en del av ett team där vi jobbar mest av allt för andra, men även för varandra.

Skellefteå växer som aldrig förr och våra ambitioner är höga. Nya tekniska trender tillsammans med en kraftig tillväxt av digitala tjänster i samhället gör detta till en spännande tid att arbeta hos oss.IT och verksamhetsutveckling arbetar för att digitaliseringen ska bidra till ett Skellefteå för alla, vilket innebär att vi skapar värde för medborgare och kommunens verksamhet genom att leverera helhetslösningar. Traditionella gränser mellan IT och verksamhet löses upp, där vi med hjälp av ny teknik fokuserar på gemensam problemlösning, verksamhetsutveckling och effektiva lösningar.

IT- och verksamhetsutveckling är en del av förvaltningen Support och lokaler, vilket är kommunens interna servicecenter. Avdelningengör just nu stora satsningar med att möta medborgarnas och verksamheternas behov av digitalisering. Med målet att bli en mer datadriven och innovativ organisation gör vi nu stora satsningar inom informationsförsörjning och automation. Vi eftersträvar kvalitet i allt vi görsamt ser till att driva vårt arbete med fokus på prioritet och kundnytta.

Som chef på vår ITVU-avdelninghar du möjlighet att jobba i en av kommunens mest innovativa och centrala arbetsmiljöer, en aktivitetsbaserad arbetsplats som är utformad för att möta dig och dina behov. Vi har en tillitsbaserad styrning och erbjuder möjligheter att jobba på distansnär arbetet tillåter. Du sitter med i ledningsgruppen, vilket innebär att du kommer vara med och påverka Skellefteå kommuns digitaliseringsresa.

Vill du vara med och skapa samhällsnytta? Välkommen att bli en av oss!


Publiceringsdatum
2022-03-07

Arbetsuppgifter
Som Enhetschef Support (Service Desk Manager) leder du teamet för Support och test. Du har personalansvar för cirka 15 medarbetare som du stöttar i deras dagliga arbete samtidigt som du arbetar strategiskt med att utveckla och stärka teamet på lång sikt. Du har ett övergripande ansvar för kvalitet, rutiner och processer samt dess nyckeltal och analyser.

Verksamheten är i stadig utveckling som du driver och tillsammans med teamet arbetar du för en god service och en IT-leverans av hög kvalitet. Du är sammanhållande för change- och problemprocesserna.


Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap och som är har chefserfarenhet inom IT-support eller annan erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du är trygg i ditt ledarskap som präglas av tillit till dina medarbetares kompetens och förmågor. Vi tror att du är van att bygga långsiktiga relationer, kommunicera, förändringsleda och nå resultat genom samarbete med andra. Du har goda kunskaper och insikter om gränslandet mellan användarens behov och teknikens möjligheter.

I din roll är du resultatorienterad och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra. Arbetet sker i ett högt tempo vilket gör att du måste klara av att hantera många arbetsuppgifter och kontaktytor parallellt samt ha förmåga att snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. För att lyckas i rollen behöver du även ha ett tydligt kundfokus och ett stort intresse av att coacha andra samt förmågan att skapa engagemang och delaktighet.

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Urval och intervjuer sker löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan!.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C77293/2022 ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Kontakt
Avdelningschef
Mathias Rönngren
0910- 73 50 00

Jobbnummer
6411155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Support och lokaler

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler: