IT-support till Inera AB
Inera AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inera AB i Stockholm,
Österåker,
Karlstad,
Lund eller i
hela Sverige Inera koordinerar och utvecklar digitala tjänster i samverkan med landsting, regioner och kommuner.
Inera ägs av Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) samt landsting, regioner och kommuner och leds av en politisk styrelse med representanter från ägarna.
Kundfokus, leveransfokus och affärsperspektiv är ledorden i Ineras verksamhet.
Arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm. Läs mer på
www.inera.se Ineras interna IT-support stödjer idag ca 350 användare och behöver nu ytterligare en medarbetare.
Uppdraget består i första hand av att hantera ärenden av typen användarstöd och därigenom stötta Ineras medarbetare samt ansvara för att gemensam utrustning som medarbetarna använder fungerar t.ex. skrivare, konferensrumsutrustning o.dyl.
Exempel på arbetsuppgifter är att ta emot, prioritera och lösa eller eskalera inkomna ärenden, följa upp och återkoppla till medarbetaren gällande lösningar och status på ärendena samt vara första kontakt när medarbetaren kontaktar IT supporten. Utöver användarsupport innebär uppdraget att hantera paket/emballage, ominstallera datorer och telefoner samt strukturera och genomföra olika inventeringsaktiviteter. Uppdraget kan så småningom även komma att inkludera uppgifter som rör enhetens driftåtagande. Kunskapskrav: Det är önskvärt om du har adekvat utbildning eller erfarenhet från liknande verksamhet, är van att arbeta i Office och andra IT-system. Det är ett plus om du har tidigare och djup kunskap om IT. Särskilt meriterande är kännedom om Linux, Windows 10 samt Windows server 2008-2016.
Egenskapskrav: För uppdraget krävs ett stort tålamod och att alltid ha ett positivt bemötande oavsett ärende. Du ska tycka om att ge service och ta egna initiativ. Du behöver vara självständig samtidigt som du samarbetar professionellt och bra i grupp, engagerad, nyfiken, vilja lära dig nya saker, ge användarna ett bra bemötande samt vilja underlätta arbetet för våra användare. Det är också ett plus om du gillar att skapa struktur och tydlig dokumentation.
Vi vill att du ska vara uttalat lösningsfokuserad och brinna för din dagliga användarsupport. Ineras interna IT-support är en servicefunktion för många olika typer av människor och därför bör du ha en utvecklad social förmåga.
Ansök om tjänsten via webbplatsen nedan.
Har du frågor om tjänsten?
Enhetschef Emma Enström, Tel 076-130 30 22
Fackliga frågor besvaras av Harriet Fredin, Vision, 076 - 778 06 42
Vi avböjer, vänligt men bestämt, all hjälp med rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-11-14ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInera AB
AdressInera AB
Tjärhovsgatan 21B
11893 Stockholm
KontorsadressTjärhovsgatan 21B
Jobbnummer 4457214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.