IT-support till härligt helpdeskteam i Stockholm
Wise IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-support till härligt helpdeskteam i Stockholm" (publicerad 2017-05-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Brinner du för IT och problemlösning? Är du en nyfiken och prestigelös person som gillar att ge god service? Har du dessutom tidigare erfarenhet inom teknisk support alternativt gått en IT-utbildning? Då kanske du är rätt person för oss!
Om Wise IT
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Din vardag
Vi söker för kunds räkning en supporttekniker till deras härliga helpdeskteam bestående av 5-6 personer. Gemensamt för alla är ett tekniskt intresse och en stark servicekänsla. Tillsammans med dessa kommer du att ta emot samtal och mejl från både interna och externa användare. Du kommer till stor del arbeta med fjärrstyrning för att lösa ärendena. Arbetet kommer exempelvis att handla om kontoadministrering i Active Directory, installation och uppgradering av diverse program samt grundläggande felsökning. Du kommer arbeta i Microsoftbaserad miljö med Windows klientsupport.
Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Wise IT, men arbeta hos vår kund som sitter i fräscha lokaler strax söder om Stockholms innerstad. Arbetet är på heltid och främst under kontorstider måndag-fredag. Vissa kvällar och helger kan förekomma.
Vem är du?
Vi söker dig som du har tidigare erfarenhet av arbete i en helpdesk och/eller genomgått en IT-utbildning (gymnasial, YH eller KY). Vi ser gärna att du har goda kunskaper i något eller några av följande områden:
Windows 7/8/10
Active Directory
Exchange/Outlook
Microsoft Office
Meriterande:
Windows server 2008/2012
Citrix
ITIL
Utöver dina tidigare arbetserfarenheter och tekniska kompetensområden värdesätter vi högt vem du är som person. Vi förväntar oss att du:
har ett stort tekniskt intresse.
är serviceinriktad.
gillar problemlösning.
är nyfiken på att lära dig nya tekniker och system.
är en lagspelare som gillar att samarbeta.
Känner du att du uppfyller ovannämnda punkter kan vi erbjuda dig:
ett arbete med fokus på IT och teknik.
en roll där du dagligen kommer hjälpa andra människor och erbjuda god service.
utmaningen att lösa en rad olika problem.
möjligheten att utvecklas i din IT-roll och ständigt lära dig nya saker.
att bli en del av ett härligt gäng där alla hjälps åt och stöttar varandra.
Är du rätt person för oss?
Tveka inte att skicka in en CV-lös ansöka redan idag genom att besvara 6 snabba frågor! Urval sker löpande. Sedan får du gärna komplettera din ansökan genom att melja ditt CV till kandidatansvariga Johanna Nybom på
johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på
rebecca.levy@wiseit.se. Vid frågor eller funderingar är du såklart välkommen att kontakta oss!
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-03-24ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecca Levy
rebecca.levy@wiseit.sejohanna nybom
johanna.nybom@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3397548
Observera att sista ansökningsdag har passerat.