IT-Support / Helpdesk / Firstline till Carnegie Investment Bank

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-01-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Support / Helpdesk / Firstline till Carnegie Investment Bank" (publicerad 2020-06-09) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2020-01-08

Företaget
Idéer, kunskap och kapital!

Carnegie sammanför investerare, entreprenörer, företag, institutioner och privatpersoner för att tillsammans skapa innovativa produkter, nya arbetstillfällen, privata förmögenheter och ett samhälle i utveckling.

I över 200 år ha Carnegie haft en central position inom nordiskt näringsliv. Under 1800-talet som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rådgivare. Idag är Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter.

Carnegie är marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vägleder Carnegie sina kunder till bättre affärer.


Dina arbetsuppgifter
Som helpdesk och 1-linje tekniker på Carnegie ingår du i ett team av 6 personer som tillsammans ansvarar för den dagliga tekniska supporten för både interna och externa parter. Du supporterar användare via telefon och/eller mejl med IT-relaterade problem. Dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning, samt registrera inkommande ärenden i ärendehantersingssystemet. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory och felsökning relaterat till Windowsmiljö och kundspecifika applikationer.

På Carnegie finns det goda möjligheter till att bredda sitt ansvarsområde för olika delar inom området. Carnegie ser potentiella utvecklingsmöjligheter, inom såväl IT-avdelningen som övriga bolaget.


Kvalifikationer
• Erfarenhet av att ha arbetat som It-support/It-tekniker
• Goda kunskaper i Windows 10 och viss kännedom kring nätverkshantering
• Goda kunskaper kring felsökning och installation
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

För att trivas i rollen ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan lösa och förklarar problem både för dina interna medarbetare men även externa parter. Din styrka är att lösa problem och oavsett komplexitet på dessa så behåller du ett lugn under processens gång. Vidare säkerställer du att god service levereras där du också visar på en mycket god kommunikativ förmåga. Slutligen är du en driven person som strävar efter att utvecklas både i din person och i din profession på Carnegie dagligen.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, It-support, Windows, nätverk, ärendehantering, Carnegie, IT, teknik, It-tekniker, mjukvara, hårdvara, skrivare, dator, konfiguration, mejl, användarkonto, windowsmiljö, felsökning

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5029444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: