IT-support 1st/2nd line till uppdrag i Vetlanda
Atea Sverige AB / Supportteknikerjobb / Vetlanda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Vetlanda,
Sävsjö,
Eksjö,
Ydre,
Nässjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atea Sverige AB i Vetlanda,
Växjö,
Jönköping,
Linköping,
Kalmar eller i
hela Sverige Älskar du både IT och service? Har du erfarenhet som supporttekniker och letar uppdrag i Vetlanda-regionen? Då söker vi dig!
Publiceringsdatum2016-02-22Dina arbetsuppgifterSom Service Desk-agent arbetar du med att ge support till användare via telefon och mail.
Service desken utgörs av en kombinerad 1st och 2nd Line, där ambitionen är att kunna lösa ärenden redan vid första kontakt. För att kunna briljera i rollen som Service Desk-agent är det viktigt att du kan hålla ett högt tempo, utan att förlora kvalitén i ditt arbete. Administrativa uppgifter så som dokumentation är naturliga inslag i det dagliga arbetet.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som:
• Drivs av ett stort IT-intresse! Detta intresse går som en röd linje genom dina erfarenheter. Du inser att det alltid finns mer att lära, och denna möjlighet till utveckling gör dig ännu mer motiverad.
• Är lyhörd! Du har förmågan att lyssna och förstå kundens problematik. Du kan dessutom använda denna lyhördhet för att anpassa din hjälp efter den specifika kunden. Oavsett vilken nivå av IT-förståelse kunden har, är du flexibel och skräddarsyr samtalet efter den specifika kunden.
• Värdesätter god service! Kanske är du den som vänner och släkt vänder sig till när datorn eller mobilen strular, lika mycket på grund av din kompetens som ditt prestigelösa sätt. Du är tillmötesgående i ditt arbete, och ser ett värde i att vara hjälpsam.
• Är uthållig! Att arbeta i en Service Desk innebär ett högt tempo, där du måste klara av att ge varje enskild kund god service samtidigt som man som grupp arbetar för att hålla SLA-nivåer. Vi söker därför dig som kan arbeta med uthållighet och som genomsyras av ett professionellt lugn.
• Har erfarenhet av Service Desk! För detta uppdrag är det ett krav att du sedan tidigare har erfarenhet av IT-support i en Service Desk, samt trivs i en sådan roll.
Du har kunskaper i Ärendehantering, Felsökning, Citrix, Exchange samt Kommunikation/Nätverk TCP/IP, DNS, DHCP samt AD.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2016-05-22
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-22
Ange följande referens när du ansöker: 661173
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDisa Fanto Börjesson +46406433936
FöretagAtea Sverige AB
AdressAtea Sverige AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A, Box 207
Jobbnummer 2685012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.