IT-service och helpdeskarbete till uppdrag i Alingsås
Bemannia AB (Publ.) / Supportteknikerjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Alingsås,
Ale,
Lerum,
Härryda,
Borås eller i
hela Sverige Har du ett IT-intresse och vill ta dig an nya utmaningar inom området?Ta chansen att arbeta på detta spännande uppdrag och stötta kunden med helpdesk hos deras användare!Om uppdraget
Vi söker nu en konsult med intresse för IT till uppdrag hos en kund i Alingsås. Uppdraget avser 20 timmar/vecka (50%) och pågår från 2024.09.02 - 2025.01.31. Du kommer arbeta med IT-service och helpdesk på plats i kundens lokaler belägna i Alingsås.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Publiceringsdatum2024-08-14ArbetsuppgifterI denna roll arbetar du främst med att lösa problem i first-line ochhelpdeskarbete, vilket innefattar arbete med att ge användare support gällande frågor, beställningar och felanmälningar kring IT-utrustning och IT-system. Detta sker via telefon, besök eller via kundens ärendehanteringssystem.Även installationer och leveranser av IT-utrustning kan förekomma i arbetet.
Kvalifikationer Grundläggande IT-utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Innehar B-körkort
Tekniskt intresse
Prickfritt belastningsregister
Vi söker dig medgod vana av självständigt arbete samt dig som är punktlig, ordningsam och ansvarstagande som person. Vidare ser vi att du har en positiv attityd och god social kompetens.
Meriterande
Kund värdesätter erfarenhet av support i följande områden:
PC, Windows 10
PC, Windows 11
Mac, OS X
Chromebook
Androidtelefoner
iPhone, iPad
Skrivare
Kopiatorer
Projektorer
Ärendehanteringsystem
MDM-system
Katalogtjänst, eDirectory och AD
Outlook, användarstöd
Patcha nätverksuttag
IP-telefoner
SCCM och MDT
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-08-27
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,
jaqueline.shafig@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Jaqueline Shafig
jaqueline.shafig@bemannia.se 072-175 50 00 Jobbnummer 8841451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.