IT-Service Manager
Sigma IT & Management Sweden AB Sigma Managed Solutions / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT & Management Sweden AB Sigma Managed Solutions i Stockholm Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.seVi expanderar och behöver din kompetens!
IT-Service Manager
Vi söker nu dig som vill arbeta som Service Manager för våra outsorcing-leveranser. Du kommer till största delen att arbeta med Service Level Management men även med uppgifter inom pre-sale, Projektledning och lösningsarkitektur förekommer. Du leder leveransen av några av våra kundåtaganden och säkerställer att kvalitetssäkrade krav och mål upprätthålls. Ansvarar för att upprätthålla, rapportera och proaktivt arbeta med kundleveranser. Du ansvarar överlag för att samtliga rutiner och processer runt den enskilda kunden fungerar. Du planerar och genomför även förändringsprojekt med hög kvalitet och effektivt utnyttjande av tillgängliga resurser. Som service manager är du en aktiv ledare som samverkar med kunden såväl som vår leveransorganisation för att leverera enligt överenskomna SLA nivåer.
Vilka är vi?
Sigma är en långsiktig affärspartner där informationsteknologi gör skillnad. Vi är en global aktör med Norden som utgångspunkt. Vi levererar de smartaste lösningarna utifrån kundernas affärsnytta. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.se. Sigma IT Services är en starkt expanderande del av Sigma som levererar tjänster inom Hosting, Service Desk och Managed Office lösningar. Du kommer till ett starkt och dynamiskt IT-företag med tydliga värderingar där du får följa med på en utvecklande och spännande resa. Du kommer att ingå i Teamet Customer Engagement som ansvarar för Försäljning, Projektledning och Service Management
Publiceringsdatum2012-03-14Kravprofil för detta jobbDu har en bred teknisk IT-bakgrund samt några års erfarenhet från outsourcing. Givetvis ges du möjlighet att utöka och bredda din kompetens. Vi tror att du har några års erfarenhet från hosting- och kapacitetstjänster och att du är självgående och affärsmässig samt att du har god förståelse och intresse för processer och styrning. Om du har någon projektledarcertifiering och ITIL-kunskaper så är detta meriterande. Som person är du öppen för att lära nytt samtidigt som du är trygg i dig själv och dina förmågor. Kundfokus är viktigt då du många gånger kommer vara företagets ansikte utåt. En god social förmåga är nödvändig då rollen som projektledare kräver förmåga att hantera olika intressen. Du ställer också upp på Sigmas kärnvärden; Engagemang, Mod och Kompetens. I gengäld erbjuder vi dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en
inspirerande miljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast.
Vi ser fram emot din ansökan!
Intresseanmälan/CV eller frågor, kontakta:
Eric Gyllenberg
eric.gyllenberg@sigma.se070-682 65 45
Sehlstedtsgatan 9 Telefonnummer: 020-550 550
Box 29132 Faxnummer: +46 (0)8-545 87 310
SE-100 52 Stockholm Sweden
www.sigma.seArbetstider och omfattningheltid
Ersättningindividuellt
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-03
Ansökan kan skickas till e-postadress:
eric.gyllenberg@sigma.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEric Gyllenberg, 020-550 550, +46 70 682 65 45,
eric.gyllenberg@sigma.seFöretagSigma IT & Management Sweden AB Sigma Managed Solutions
AdressSigma IT & Management Sweden AB Sigma Managed Solutions
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
Jobbnummer 1186860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.