IT-kunnig administratör till Airpol, Regionkansliet
Polismyndigheten, Rikspolischefens kansli / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rikspolischefens kansli i Stockholm Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en IT-kunnig administratör till vårt team. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige
Airpol är ett europeiskt nätverk för brottsbekämpning för polis- och gränsbevakningsenheter vid europeiska flygplatser som finansieras av EU COM. Airpol omfattar flygplatspolicy, flygsäkerhet och gränssäkerhet.
Airpols uppdrag är att utveckla samverkan mellan, och öka kompetensen för polisenheter vid Europas flygplatser. Det finns 25 medlemsstater i EU jämte AU, CA, CH, IL, NO, UK, US som deltar direkt i arbetet jämte ett antal relevanta organisationer som tex FBI, TSA, Frontex, CBP, Europol, Eurocontrol m.fl.
Airpol svarar till EU kommissionen, DG Home (migration och inrikes frågor, D2 Counter terrorism).
Kontoret är placerat i polishuset på Norra Agnegatan i Stockholm. Du blir en av tre vid kontoret med huvudsaklig uppgift att hantera kommunikation, uppföljning, redovisningar m.m. med EU kommissionens enhet via EU portalen som är den IT-portal som EU använder för projekt.
Arbetstakten är stundtals hög eftersom det administrativa arbetet påverkas av att Airpol genomfört aktiviteter varpå följer redovisningar och ett större antal s.k. reimbursement ärenden dvs ersättning för kostnader deltagarna haft i samband med aktiviteten.
Arbetet medför en del resor i Europa i samband med vissa aktiviteter och det är en förutsättning att du finner det naturligt att representera Aipol vid dessa möten och aktiviteter.
Publiceringsdatum2021-12-10ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter• Administrera EU portalen (bevakning, redovisning, uppföljning)
• Ansvara för funktionsbrevlådan (inkorgen)
• Hantera all förekommande administration
• Administrera och uppdatera hemsida med att bland annat skriva egna sammanfattningar, protokoll och texter.
• Andra administrativa uppgifter kan komma att ingå
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Mycket god datorvana, tydliggör i din ansökan på vilket sätt du införskaffat dig detta
• God kunskap och förståelse av att arbeta i nätbaserade miljöer
• Vana av att arbeta i Microsoft Office-paketet
• Väldigt goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
• Vana av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av plattformen Drupel 8
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen behöver du vara ansvarstagande, ha gott omdöme och en god initiativförmåga. Vidare är du noggrann och har ett strukturerat arbetssätt och kan prioritera rätt saker. Du är bekväm med att arbeta självständigt samt har en god organisatorisk förmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
ÖVRIGT
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, till och med 2024-06-15
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Tillträde: Omgående
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer att genomföras före anställningen.
Så ansöker duAnsökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut; Registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult,
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se.Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Omgående, upphör: 2023-06-15 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten, Rikspolischefens kansli
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C70520/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten, Rikspolischefens kansli
Kontakt HR-konsult
Daisy Nordin
daisy.nordin@polisen.se 0730738662 Jobbnummer 6168465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.