It-jobb: Förvaltningsledare - It

Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete

Vi är 250 medarbetare inom avdelning It som har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet.

Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag.

Avdelning It söker en it-förvaltningsledare till förvaltningsobjektet Webb och dokument.

Vi följer förvaltningsmodellen Pm3 så förvaltningsledaren från IT tillsammans med förvaltningsledaren från verksamheten leder en grupp på drygt 10 personer. Ert uppdrag är att förvalta och vidareutveckla myndighetens intranät och externa webbplats, samt att ansvara för myndighetens IT-stöd för dokumenthantering, att möjliggöra smidig och korrekt hantering av myndighetens handlingar, information och dokument. I förvaltningsområdet ingår även myndighetens mallhantering samt kommande e-arkiv.

Arbetet sker i nära samarbete med andra förvaltningsobjekt och projekt, både inom den egna avdelningen och tillsammans med andra, samt med myndighetens externa leverantörer. Det dagliga arbetet sker enligt agilt arbetssätt.

Dina framtida arbetsuppgifter

• planera och prioritera de uppdrag som ingår i förvaltningsplanen
• leda och koordinera förvaltningsobjektets resurser och uppdrag
• följa upp förvaltningsobjektets leveranser och uppdrag
• skapa årliga förvaltningsplaner utifrån kärnverksamheters behov samt behovet av teknisk utveckling
• budgetera och följa upp förvaltningsobjektets ekonomiska utfall
• ta ett helhetsansvar, inkl livscykelhantering, för IT-lösningarna inom förvaltningsobjektet
• delta i förvaltningsområdets utredningar och analyser, både organisatoriska och tekniska
• definiera och hantera servicenivåavtal
• agera beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• utveckla och leda arbetsgruppen, medverka till att skapa effektiva team och arbetssätt.

Du måste ha

• akademisk examen inom IT-området eller ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet av projekt- eller förvaltningsledning.
• förmåga att uttrycka dig flytande på svenska både i tal och skrift.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av förvaltningsmodellen pm3 och agilt arbetssätt
• erfarenhet av samarbete med externa leverantörer.

Vi vill att du

• är bra på att kommunicera, lyssna, skriva och förklara för andra
• har en väl utvecklad samarbetsförmåga
• är serviceinriktad
• har förmåga att se helheten och att du även kan göra lämpliga avgränsningar av uppgifter för att nå resultat.

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Jonna Öström på 010-49 56 230, jonna.ostrom@transportstyrelsen.se

Saco, Nils Forsman och ST, Anna Malmborg som nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 14 oktober 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-4384. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antalanställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområde:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd, och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-09-28

Ersättning
individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Tunnlandsgatan 5
70188 Örebro

Kontorsadress
Tunnlandsgatan 5

Jobbnummer
4373140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: