It-handläggare ledningsstöd

Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It i Stockholm

ÅM2023-1292 It-handläggare ledningsstöd

Åklagarmyndigheten är en modern och framåtsträvande myndighet inom rättsväsendet med digitalisering och it-säkerhet som stora hjärtefrågor. Hos oss har vi allt från standardlösningar till avancerad teknikutveckling och driver såväl interna som nationella och internationella utvecklingsprojekt. It-avdelningens uppdrag är omfattande och ett av de centrala uppdragen är att leverera en robust och säker it-miljö för den operativa verksamheten.

It-avdelningen består av fyra enheter: enheten för verksamhetsstöd it, enheten för it-utveckling, enheten för drift, samt enheten för utveckling av it-infrastruktur och it-säkerhet. It-avdelningen har drygt 100 medarbetare, varav ungefär hälften är anställda. Vi har även en nära samverkan med Ekobrottsmyndigheten.

Vi förstärker nu it-avdelningen och rekryterar en till it-handläggare som ledningsstöd.

Publiceringsdatum
2023-06-07

Arbetsuppgifter
Rollen som it-handläggare ledningsstöd innebär att du kommer att utgöra en administrativ resurs på it-avdelningen och arbeta med att stötta it-ledningens alla chefer med administrativa it-frågor. En stor del av ditt arbete kommer att vara inriktat på orderadministration.

Du kommer att vara en administrativ resurs på it-avdelningen och förväntas upprätthålla god ordning och struktur. En stor del av ditt arbete kommer utföras i dialog med it-avdelningens medarbetare med ansvar enligt vår förvaltningskatalog och vara inriktat på licenshantering och supportavtal med allt från offertförfrågningar, inköp, orderregistrering, leveranskontroll, licensdokumentation och administrering och inventering samt följa upp licensnyttjande, upprätthållande av supportavtal, liksom att fånga upp nya behov och licensförändringar och kanalisera det till it-ledningen.

Du kommer även att vara behjälplig vid övriga inköp kopplade till it-avdelningen. Andra arbetsuppgifter är att följa, uppdatera och utveckla befintliga administrativa checklistor och rutiner enligt interna och externa krav, delta vid möten för att ta mötesanteckningar, utföra allmänna kontorsuppgifter och arbeta i nära samarbete med och vara ett stöd för övriga funktioner på avdelningen enligt de uppdrag som tilldelas dig.



Dina kvaliteter och kvalifikationer

Du ska ha

gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
skicklighet som motsvarar några års väl vitsordat arbete med administrativa uppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer som relevant
intresse och kunnande kring it-frågor
goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
Vi vill att du

Är noggrann och ansvarstagande
Har god förmåga att planera, prioritera och strukturera ditt arbete
Har förmåga att självständig driva processer framåt
Har god förmåga att klara deadlines för att säkerställa att vi har en fungerande och fullgod it-miljö som följer interna och externa regler, krav och behov.
Är kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta
Det är meriterande om du har

Tidigare erfarenhet av inköp och administration av licenser/mjukvara
Tidigare erfarenhet av inköp och administration av it-infrastruktur och tillhörande supportavtal
Erfarenhet av inköp och administration inom offentlig sektor
Erfarenhet av att arbeta med Jira
Om anställningen

Tjänsten är placerad på Åklagarmyndighetens huvudkontor på Östermalm.

Hos oss finns en oerhört djup och bred kompetens och många hjälpsamma inkluderande kollegor - redo att välkomna dig! Vi har en glad, prestigelös och familjär stämning vilket bidrar till god gemenskap och bra arbetsmiljö. Vi ger dig omväxlande arbetsuppgifter och en händelserik vardag. För den som vill finns möjligheten att till stor del arbeta på distans vilket bidrar till att skapa god balans mellan arbete och privatliv.

Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Tester förekommer i rekryteringsprocessen.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084), http://www.aklagare.se

Arbetsplats
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It

Kontakt
Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST
010-562 58 95

Jobbnummer
7856329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It: